Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32562
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Studying of motivational relations of lexical units
Authors Shchyglo, Larysa Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4505-5094
Keywords умотивованість
motivatedness
мотивированность
мотивация
мотивація
motivation
мотивационные связи
мотиваційні зв'язки
motivational relations
Type Conference Papers
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32562
Publisher Published by International Academy of Science and Higher Education
License
Citation Shchyglo, L.V. Studying of motivational relations of lexical units [Текст] / L.V. Shchyglo // In the beginning there was the Word: history and actual problems of philology and linguistics: Materials digest of the XLVI International Research and Practice Conference and I stage of the Championship in philological sciences. (March 28-April 02, 2013) - London: IASHE,2013. – C. 104–106.
Abstract Мотиваційні зв'язки між твірними і похідними основами слова визначаються в лінгвістиці як окремий вид парадигматичних відносин на лексичному рівні і є характерними тільки для вторинних одиниць мови. На мовному рівні існує три типи мотивації: семіотична, формальна і семантична. Дана стаття присвячена проблемі мотиваційних відносин між твірними і похідними основами слова При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32562
Мотивационные связи между производящими и производными основами слова определяются в лингвистике как отдельный вид парадигматических отношений на лексическом уровне и являются характерными только для вторичных единиц языка. На языковом уровне существует три типа мотивации: семиотическая, формальная и семантическая. Данная статья посвящена проблеме мотивационных отношений между производящими и производными основами слова При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32562
Motivational relations between the first stems and the secondary stems are determined in linguistics as the separate type of paradigmatic relations on the lexical level and are characteristic only for the secondary stems. There are three types of motivation on the lingual level: semiotic, formal (word-forming) and semantic. This article deals with the problem of motivational relations between the first stems and the secondary stems of lexical units. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32562
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Armenia Armenia
1
Australia Australia
1
Azerbaijan Azerbaijan
9267181
Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
China China
740296782
France France
2041484595
Germany Germany
1846108357
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
5497141
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
16002
Russia Russia
7
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
33550520
United Kingdom United Kingdom
9267178
United States United States
-602750597
Unknown Country Unknown Country
119
Vietnam Vietnam
231886

Downloads

Armenia Armenia
2
Australia Australia
1
Austria Austria
1
Azerbaijan Azerbaijan
1
Belarus Belarus
1
China China
9267178
EU EU
2
Egypt Egypt
9267186
France France
3
Georgia Georgia
1047981506
Germany Germany
1846108358
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
1
Japan Japan
2041484596
Kazakhstan Kazakhstan
1095438
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
3
Russia Russia
8
Seychelles Seychelles
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
67097258
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-602750595
Unknown Country Unknown Country
346
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
ShchygloMotivation.pdf 115.97 kB Adobe PDF 124584007

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.