Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вплив маркетингового середовища підприємства на процес розроблення маркетингової політики розподілу |
Other Titles |
Influence of enterprise’s marketing environment on process of development of marketing distribution policy Влияние маркетинговой среды предприятия на процесс разработки маркетинговой политики распределения |
Authors |
Syhyda, Liubov Oleksiivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 |
Keywords |
маркетингова політика розподілу фактори підсистема підприємства взаємозв’язок внутрішнє та зовнішнє середовище маркетинговая политика распределения факторы подсистема предприятия взаимосвязь внутренняя и внешняя среда marketing distribution policy factors enterprise subsystems interrelation internal and external environment |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104 |
Publisher | ТОВ "Аграр Медіа Груп" |
License | |
Citation | Сигида, Л.О. Вплив маркетингового середовища підприємства на процес розроблення маркетингової політики розподілу [Текст] / Сигида Л.О. // Економічний часопис – ХХІ. – 2013. – №7-8(2). – C. 28-32. |
Abstract |
Проаналізовано внутрішньофірмові фактори та фактори мікросередовища, що впливають на процес розроблення і реалізації маркетингової політики розподілу в межах підприємства. Розкрито зворотний вплив маркетингової політики розподілу на внутрішні підсистеми підприємства. Запропоновано схему взаємодії маркетингової політики розподілу із внутрішнім середовищем підприємства та його мікросередовищем. Визначено доцільність проведення моніторингу внутрішнього середовища та мікросередовища господарювання підприємства з метою розроблення ефективної політики розподілу.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104 Проанализированы внутрифирменные факторы и факторы микросреды, влияющие на процесс разработки и реализации маркетинговой политики распределения на предприятии. Раскрыто обратное влияние маркетинговой политики распределения на внутренние подсистемы предприятия. Предложена схема взаимодействия маркетинговой политики распределения с внутренней средой предприятия и его микросредой. Определена целесообразность проведения мониторинга внутренней среды и микросреды хозяйствования предприятия с целью разработки эффективной политики распределения. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104 While developing marketing distribution policy of an enterprise it is necessary to consider many factors. Purpose. The aim of the article is to find out ties and interrelationships between marketing distribution policy of an enterprise and its internal and external environments in order to find factors which promote or constrain development of marketing distribution policy. Result. According to the aim there have been analyzed intra enterprise and microenvironment factors influencing the development and realization of marketing distribution policy; shown a reverse impact of marketing distribution policy on the enterprise internal subsystems. There have also been defined that subsystems of enterprise promote formation of marketing distribution policy as a set of aspects of its manifestation; and factors of microenvironment specify its according to current market conditions, actions of competitors, intermediaries and other participants. Conclusions. As a result, it is proposed that permanent monitoring of enterprise internal and external microenvironment be carried out and the place of marketing distribution policy be analyzed, this being the first stage of developing and implementing a system of marketing distribution policy management. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Canada
2950192
China
1
Czechia
1
Denmark
1
EU
1
France
2
Germany
-569345433
Greece
1
India
732371
Ireland
1045768035
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
732365
Poland
12
Puerto Rico
1
Russia
26
Singapore
943
Turkey
33
Ukraine
1919989435
United Arab Emirates
1
United Kingdom
164013
United States
-1593963301
Unknown Country
1635128225
Downloads
China
3
EU
2
France
1895110691
Germany
-569345432
India
1
Ireland
1
Japan
1
Lithuania
1
Poland
1
Russia
7
Ukraine
-1593963306
United Kingdom
1
United States
-1593963302
Unknown Country
385
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Syhyda_Ekon_Chasopys.pdf | 592.81 kB | Adobe PDF | -1862160946 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.