Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетинговое тестирование продуктовых инноваций промышленных предприятий |
Other Titles |
Market testing of industrial product innovation |
Authors |
Nahornyi, Yevhen Ihorovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0756-8398 |
Keywords |
маркетингове тестування інновація маркетинговое тестирование инновация marketing testing innovation |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273 |
Publisher | Издательство Витебского государственного технологического университета |
License | |
Citation | Нагорный, Е. И. Маркетинговое тестирование продуктовых инноваций промышленных предприятий [Текст] / Е. И. Нагорный // Вестник Витебского государственного технологического университета. ─ 2013. ─ № 24. ─ С. 167-176. |
Abstract |
Стаття присвячена розробці науково-методичних основ маркетингового тестування промислової інноваційної продукції. Проаналізовано результативність інноваційної діяльності в галузі створення нової та інноваційної продукції. Доказано необхідність застосування процедури маркетингового тестування інноваційної продукції, виявлено основні проблеми, які вона вирішує в практичній діяльності промислового підприємства. Розроблено та обгрунтовано науково-методичний підхід для прийняття рішення про готовність інноваційної продукції до виходу на ринок за результатами маркетингового тестування на основі розрахунку комплексного показника, який дозволить знизити відсоток комерційних невдач, підвищити ефективність інноваційної діяльності промислових підприємств.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273 Статья посвящена разработке научно-методических основ маркетингового тестирования промышленной инновационной продукции. Проанализирована результативность инновационной деятельности в области создания новой и инновационной продукции. Доказана необходимость применения процедуры маркетингового тестирования инновационной продукции, выявлены основные проблемы, которые она решает в практической деятельности промышленного предприятия. Разработан и обоснован научно-методический подход для принятия решения о готовности инновационной продукции к выходу на рынок по результатам маркетингового тестирования на основе расчета комплексного показателя, который позволит снизить процент коммерческих неудач, повысить эффективность инновационной деятельности промышленных предприятий. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273 The article is devoted to the development and scientific support of scientific-methodical foundations of innovative industrial products marketing testing. The article investigates the effectiveness of innovation and the creation of new products. The necessity of applying the procedure of innovative products marketing testing proposed by the author is proved. The author defines a place of this procedure on the stages of innovation cycle product development and basic problems that it solves in practice of industrial enterprise. Scientific-methodical approach for accepting a decision on the readiness of new goods to enter the market as a result of calculating complex index of market testing is proposed and substantiated. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33273 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Belarus
1
China
1
Czechia
3
Germany
80898
Ireland
23462
Lithuania
6472
Netherlands
1
Romania
1
Russia
9
Singapore
1
Turkey
3
Ukraine
550077
United Kingdom
276657
United States
3137114
Unknown Country
550076
Downloads
China
3
Germany
1622
Lithuania
1
Russia
13
Ukraine
1649450
United Kingdom
1
United States
4624778
Unknown Country
108
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
nagorniy.pdf | 670.16 kB | Adobe PDF | 6275976 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.