Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33510
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Неповні речення в німецьких та українських слоганах (на матеріалі реклами фінансових, страхових і консалтингових установ) |
Other Titles |
Incomplete sentences in German and Ukrainian advertising slogans of banks, consulting and insurance companies Неполные предложения в немецких и украинских слоганах (на материале рекламы финансових, страховых и консалтинговых учреждений) |
Authors |
Лещенко, О.В.
|
ORCID | |
Keywords |
рекламний слоган неповне контекстуальне речення еліптичне речення парцеляція функція реклами заставний аналіз рекламный слоган неполное контекстуальное предложение эллиптическое предложение парцелляция функция рекламы сравнительный анализ advertising slogan incomplete sentence parceling function of advertising comparative analysis |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33510 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Лещенко, О.В. Неповні речення в німецьких та українських слоганах (на матеріалі реклами фінансових, страхових і консалтингових установ) [Текст] / О.В. Лещенко // Філологічні трактати. — 2013. — Т.5, №3. — С. 50-55. |
Abstract |
Стаття присвячена зіставному вивченню неповних речень у німецьких та українських рекламних слоганах фінансових, страхових і консалтингових установ. Проаналізовані неповні речення розподіляються на неповні контекстуальні та еліптичні речення. Неповні речення в слоганах розглядаються у взаємозв’язку із функцією реклами, спрямованої на залучення уваги клієнтів. Парцеляція як фігура стилістичного синтаксису підсилює експресивність у слоганах.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33510 Статья посвящена сравнительному изучению неполных предложений в немецких и украинских рекламных слоганах финансовых, страховых и консалтинговых учреждений. Проанализированные неполные предложения разделяются на неполные контекстуальные и эллиптические. Неполные предложения в слоганах рассматриваются во взаимосвязи с функцией рекламы, направленной на привлечение внимания клиентов. Парцелляция, являясь фигурой стилистического синтаксиса, усиливает экспрессивность в слоганах. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33510 The article deals with incomplete sentences in German and Ukrainian advertising slogans of banks, consulting and insurance companies. Incomplete sentences in slogans are studied in their connection to the function of advertisement which aims at attraction of clients. The slogans contain a stylistic figure parceling that makes the slogans even more expressive. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33510 |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Armenia
2
Australia
1
Canada
1
China
2
France
1
Germany
2412972
Ireland
716136
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
2
Norway
1
Russia
19
Singapore
1
Sweden
1
Switzerland
1
Tajikistan
1
Turkey
10
Ukraine
-1725743400
United Arab Emirates
1
United Kingdom
11690815
United States
766520013
Unknown Country
55434745
Downloads
China
2
EU
3
France
2412968
Germany
2412975
India
1
Italy
2
Lithuania
1
Norway
2
Russia
16
Singapore
1
Ukraine
-888968673
United Kingdom
1
United States
-888968670
Unknown Country
3774
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Leshchenko_reklamnyy_slohan.pdf | 64.28 kB | Adobe PDF | -1773107597 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.