Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Підходи до оцінки ефективності адаптивної системи дистанційного навчання |
Other Titles |
Evaluation approaches to the adaptive e-learning system efficiency Подходы к оценке эффективности адаптивной системы дистанционного обучения |
Authors |
Kuzikov, Borys Olehovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-9511-5665 |
Keywords |
система дистанційного навчання адаптивні системи дистанційного навчання електронне навчання електронне навчання функціональна ефективність нові інформаційні технології навчання адаптивные системы дистанционного обучения электронное обучение оценка эффективности функциональная эффективность информационные технологии обучения adaptive e-learning system efficiency estimation e-learning efficiency functional efficiency new information processing technologies of education |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Кузіков, Б.О. Підходи до оцінки ефективності адаптивної системи дистанційного навчання [Текст] / Б.О. Кузіков // Вісник Сумського державного університету. Серія Технічні науки. — 2013. — №3. — С. 67-74. |
Abstract |
Оцінка ефективності систем дистанційного навчання викликає певні ускладнення через слабку формалізованість об’єкта керування, складність систем, гетерогенність факторів, які нелінійно впливають на ефективність засобу, різнорідність параметрів оптимізації у різних системах. У статті розглядаються можливі підходи до проведення оцінки ефективності систем дистанційного навчання, зокрема адаптивних.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609 Вопросы оценки эффективности систем дистанционного обучения вызывают определенные сложности из-за слабой формализованности объекта управления, сложности систем, наличия факторов, нелинейно влияющих на эффективность средства, разнородности параметров оптимизации в различных системах. В статье рассматриваются возможные подходы к оценке эффективности систем дистанционного обучения, в частности, адаптивных. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609 Evaluation of e-learning system effectiveness is complicated by the weak formalization of the controlled object, the complexity of systems, the availability of diverse factors that exerts non-linear influence upon efficiency, the heterogeneity of optimization parameters in different systems. The article discusses the possible approaches to evaluation of the efficiency of classic and adaptive e-learning system. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33609 |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Технічні науки (2007-2014) |
Views
China
5
Denmark
1
France
2
Germany
11
Ireland
69408
Lithuania
1
Netherlands
3
Russia
22
Singapore
18092550
Sweden
1
Turkey
2
Ukraine
3345206
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1677341
United States
89244621
Unknown Country
3345205
Downloads
Canada
1
China
1
Denmark
1
France
3
Germany
380152
India
1
Lithuania
1
Norway
1
Poland
25253
Russia
9
Ukraine
9655338
United Kingdom
1
United States
62714862
Unknown Country
264
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kuzikov_systema_dystantsiynoho_navchannya.pdf | 331.58 kB | Adobe PDF | 72775888 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.