Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Интегрированные маркетинговые коммуникации на рынке гелиоэнергетического оборудования
Other Titles Integrated marketing communications at solar energy equipment market
Інтегровані маркетингові комунікації на ринку геліоенергетичного обладнання
Authors Литовченко, И.Л.
Шкурупская, И.А.
ORCID
Keywords интегрированные маркетинговые коммуникации (ИМК)
синергетический эффект
гелиотехника
коммуникационная эффективность
экономическая эффективность
социальная эффективность
интерактивность
інтегровані маркетингові комунікації (ІМК)
синергетичний ефект
геліотехніка
комунікаційна ефективність
економічна ефективність
соціальна ефективність
інтерактивність
integrated marketing communications (IMC)
synergistic effect
solar energy equipment
efficiency of communications
economic efficiency
social efficiency
interactivity
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Литовченко, И.Л. Интегрированные маркетинговые коммуникации на рынке гелиоэнергетического оборудования [Текст] / И.Л. Литовченко, И.А. Шкурупская // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 52-65.
Abstract Стаття присвячена розвитку поняття «інтегровані маркетингові комунікації (ІМК)», а також його адаптації до специфічного ринку геліоенергетичного обладнання. Розглянуто теоретичні розробки зарубіжних і вітчизняних учених у галузі ІМК. Дано авторське визначення поняття ІМК, що припускає досягнення синергетичного ефекту. Вивчено причини переходу сучасних підприємств до використання ІМК у маркетинговій діяльності, а також визначено тенденції їх поширення. Виявлено фактори, що впливають на процес формування комплексу ІМК підприємства на ринку геліоенергетичного обладнання. Запропоновано перелік маркетингових заходів, що входять до ІМК для даного ринку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734
Статья посвящена развитию понятия «интегрированные маркетинговые коммуникации (ИМК)», а также его адаптации к специфическому рынку гелиоэнергетического оборудования. Рассмотрены теоретические разработки зарубежных и отечественных ученых в области ИМК. Дано авторское определение понятия ИМК, предполагающее достижение синергетического эффекта. Изучены причины перехода современных предприятий к использованию ИМК в маркетинговой деятельности, а также определены тенденции их распространения. Выявлены факторы, влияющие на процесс формирования комплекса ИМК предприятия на рынке гелиоэнергетического оборудования. Предложен перечень маркетинговых мероприятий, входящих в ИМК для данного рынка. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734
The article is devoted to the development of the concept of «integrated marketing communications», as well as its adaptation to a specific market of solar energy equipment.The theoretical development of foreign and domestic scholars in the field of IMC is considered. The aim of the article is to define the concept of «integrated marketing communications» and use them in the market of solar еnergy equipment in an information economy. The author's definition of the concept of IMC is given, including the achievement of synergies. The reasons for the transition to the use of modern enterprises IMC in marketing activities are explored, as well as the tendencies of their distribution. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
265294
China China
1
France France
1
Germany Germany
11417
Greece Greece
1
Ireland Ireland
132649
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
2
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
1
Pakistan Pakistan
1
Russia Russia
22
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Turkey Turkey
16
Ukraine Ukraine
8650600
United Kingdom United Kingdom
1471948
United States United States
41249103
Unknown Country Unknown Country
2883988

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
Belarus Belarus
6
Canada Canada
1
China China
3
EU EU
5
France France
26
Germany Germany
14417213
Ireland Ireland
1
Jordan Jordan
1
Kazakhstan Kazakhstan
14417214
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
14417217
Russia Russia
117
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
27833157
United Kingdom United Kingdom
27833156
United States United States
54665049
Unknown Country Unknown Country
54665049
Uzbekistan Uzbekistan
7

Files

File Size Format Downloads
Litovchenko_Shkurupskaya_geluotexnuka.pdf 428.24 kB Adobe PDF 208248225

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.