Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Интегрированные маркетинговые коммуникации на рынке гелиоэнергетического оборудования |
Other Titles |
Integrated marketing communications at solar energy equipment market Інтегровані маркетингові комунікації на ринку геліоенергетичного обладнання |
Authors |
Литовченко, И.Л.
Шкурупская, И.А. |
ORCID | |
Keywords |
интегрированные маркетинговые коммуникации (ИМК) синергетический эффект гелиотехника коммуникационная эффективность экономическая эффективность социальная эффективность интерактивность інтегровані маркетингові комунікації (ІМК) синергетичний ефект геліотехніка комунікаційна ефективність економічна ефективність соціальна ефективність інтерактивність integrated marketing communications (IMC) synergistic effect solar energy equipment efficiency of communications economic efficiency social efficiency interactivity |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734 |
Publisher | Сумский государственный университет |
License | |
Citation | Литовченко, И.Л. Интегрированные маркетинговые коммуникации на рынке гелиоэнергетического оборудования [Текст] / И.Л. Литовченко, И.А. Шкурупская // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 52-65. |
Abstract |
Стаття присвячена розвитку поняття «інтегровані маркетингові комунікації (ІМК)», а також його адаптації до специфічного ринку геліоенергетичного обладнання. Розглянуто теоретичні розробки зарубіжних і вітчизняних учених у галузі ІМК. Дано авторське визначення поняття ІМК, що припускає досягнення синергетичного ефекту. Вивчено причини переходу сучасних підприємств до використання ІМК у маркетинговій діяльності, а також визначено тенденції їх поширення. Виявлено фактори, що впливають на процес формування комплексу ІМК підприємства на ринку геліоенергетичного обладнання. Запропоновано перелік маркетингових заходів, що входять до ІМК для даного ринку.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734 Статья посвящена развитию понятия «интегрированные маркетинговые коммуникации (ИМК)», а также его адаптации к специфическому рынку гелиоэнергетического оборудования. Рассмотрены теоретические разработки зарубежных и отечественных ученых в области ИМК. Дано авторское определение понятия ИМК, предполагающее достижение синергетического эффекта. Изучены причины перехода современных предприятий к использованию ИМК в маркетинговой деятельности, а также определены тенденции их распространения. Выявлены факторы, влияющие на процесс формирования комплекса ИМК предприятия на рынке гелиоэнергетического оборудования. Предложен перечень маркетинговых мероприятий, входящих в ИМК для данного рынка. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734 The article is devoted to the development of the concept of «integrated marketing communications», as well as its adaptation to a specific market of solar energy equipment.The theoretical development of foreign and domestic scholars in the field of IMC is considered. The aim of the article is to define the concept of «integrated marketing communications» and use them in the market of solar еnergy equipment in an information economy. The author's definition of the concept of IMC is given, including the achievement of synergies. The reasons for the transition to the use of modern enterprises IMC in marketing activities are explored, as well as the tendencies of their distribution. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33734 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belarus
265294
China
1
France
1
Germany
11417
Greece
1
Ireland
132649
Italy
1
Kazakhstan
2
Lithuania
1
Morocco
1
Pakistan
1
Russia
22
Singapore
1
Spain
1
Turkey
16
Ukraine
8650600
United Kingdom
1471948
United States
41249103
Unknown Country
2883988
Downloads
Azerbaijan
1
Belarus
6
Canada
1
China
3
EU
5
France
26
Germany
14417213
Ireland
1
Jordan
1
Kazakhstan
14417214
Lithuania
1
Netherlands
14417217
Russia
117
Slovakia
1
Ukraine
27833157
United Kingdom
27833156
United States
54665049
Unknown Country
54665049
Uzbekistan
7
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Litovchenko_Shkurupskaya_geluotexnuka.pdf | 428.24 kB | Adobe PDF | 208248225 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.