Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Категориальный аппарат индивидуального маркетинга |
Other Titles |
Categorical apparatus of individual marketing Категорійний апарат індивідуального маркетингу |
Authors |
Решетникова, И.Л.
Еременко, Ю.А. |
ORCID | |
Keywords |
индивидуальный маркетинг маркетинг взаимоотношений управление взаимоотношениями с клиентами (CRM) прямой маркетинг маркетинг баз данных індивідуальний маркетинг маркетинг взаємовідносин управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM) прямий маркетинг маркетинг баз даних individual marketing relationship marketing customer relationship management (CRM) direct marketing database marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735 |
Publisher | Сумский государственный университет |
License | |
Citation | Решетникова, И.Л. Категориальный аппарат индивидуального маркетинга [Текст] / И.Л. Решетникова, Ю.А. Еременко// Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 66-74. |
Abstract |
В статье уточняется сущность понятия «индивидуальный маркетинг» через взаимосвязь его
с маркетингом взаимоотношений, CRM, прямым маркетингом и маркетингом баз данных на
основе исследования генезиса маркетинга и эволюции процесса индивидуального общения
покупателя и продавца.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735 У статті уточнюється сутність поняття «індивідуальний маркетинг» через взаємозв'язок його з маркетингом взаємовідносин, CRM, прямим маркетингом і маркетингом баз даних на основі дослідження генезису маркетингу та еволюції процесу індивідуального спілкування покупця і продавця. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735 The aim of the article is to clarify the essence of individual marketing and its interconnection with relationship marketing, CRM, direct marketing and database marketing based on a study of the marketing genesis and the evolution of the process of individual communication between buyer and seller. We consider relationship marketing as the most general notion that involves individual marketing, CRM, direct marketing and database marketing. Relationship marketing is to be viewed as establishing long-term relationships between seller and buyer on mutually beneficial basis. The emergence of information technologies and their widespread use in business has a significant impact on relationship marketing and led to the concept of CRM. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belarus
1
China
1
Germany
8
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
17844
Lithuania
1
Morocco
1
Netherlands
3
Russia
14
Spain
1
Turkey
12
Ukraine
934565
United Arab Emirates
1
United Kingdom
86404
United States
1702896
Unknown Country
166233
Downloads
Belarus
1
China
1
Czechia
1
EU
1
France
1
Germany
3
Lithuania
1
Russia
23
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
934566
United Kingdom
1
United States
2907987
Unknown Country
211
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Reshetnikova_Yeremenko_individualnyy_marketing.pdf | 255.37 kB | Adobe PDF | 3842799 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.