Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Категориальный аппарат индивидуального маркетинга
Other Titles Categorical apparatus of individual marketing
Категорійний апарат індивідуального маркетингу
Authors Решетникова, И.Л.
Еременко, Ю.А.
ORCID
Keywords индивидуальный маркетинг
маркетинг взаимоотношений
управление взаимоотношениями с клиентами (CRM)
прямой маркетинг
маркетинг баз данных
індивідуальний маркетинг
маркетинг взаємовідносин
управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM)
прямий маркетинг
маркетинг баз даних
individual marketing
relationship marketing
customer relationship management (CRM)
direct marketing
database marketing
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Решетникова, И.Л. Категориальный аппарат индивидуального маркетинга [Текст] / И.Л. Решетникова, Ю.А. Еременко// Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 66-74.
Abstract В статье уточняется сущность понятия «индивидуальный маркетинг» через взаимосвязь его с маркетингом взаимоотношений, CRM, прямым маркетингом и маркетингом баз данных на основе исследования генезиса маркетинга и эволюции процесса индивидуального общения покупателя и продавца. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
У статті уточнюється сутність поняття «індивідуальний маркетинг» через взаємозв'язок його з маркетингом взаємовідносин, CRM, прямим маркетингом і маркетингом баз даних на основі дослідження генезису маркетингу та еволюції процесу індивідуального спілкування покупця і продавця. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
The aim of the article is to clarify the essence of individual marketing and its interconnection with relationship marketing, CRM, direct marketing and database marketing based on a study of the marketing genesis and the evolution of the process of individual communication between buyer and seller. We consider relationship marketing as the most general notion that involves individual marketing, CRM, direct marketing and database marketing. Relationship marketing is to be viewed as establishing long-term relationships between seller and buyer on mutually beneficial basis. The emergence of information technologies and their widespread use in business has a significant impact on relationship marketing and led to the concept of CRM. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
1
China China
1
Germany Germany
8
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
17844
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
3
Russia Russia
14
Spain Spain
1
Turkey Turkey
12
Ukraine Ukraine
934565
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
86404
United States United States
1702896
Unknown Country Unknown Country
166233

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
1
Czechia Czechia
1
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
3
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
23
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
934566
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2907987
Unknown Country Unknown Country
211

Files

File Size Format Downloads
Reshetnikova_Yeremenko_individualnyy_marketing.pdf 255.37 kB Adobe PDF 3842799

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.