Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингові комунікаційні практики громадських організацій із запобігання торгівлі людьми |
Other Titles |
Marketing communication practices of public organizations to prevent human trafficking Маркетинговые коммуникационные практики общественных организаций по предотвращению торговли людьми |
Authors |
Борисова, Т.М.
|
ORCID | |
Keywords |
торгівля людьми маркетинг некомерційна організація маркетингова комунікація уразлива група населення торговля людьми некоммерческая организация маркетинговая коммуникация уязвимая группа населения human trafficking marketing public organization marketing communication vulnerable group |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Борисова, Т.М. Маркетингові комунікаційні практики громадських організацій із запобігання торгівлі людьми [Текст] / Т.М. Борисова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 75-85. |
Abstract |
У статті представлена частина результатів дослідження стану виконання Україною Конвенції Ради Європи про заходи щодо протидії торгівлі людьми, в якому автор брала участь та готувала аналітичний звіт для GRETA. Проаналізовані маркетингові комунікаційні заходи за аспектами: координованість діяльності відправників, цільова спрямованість, тематика повідомлення, обґрунтованість вибору цільових аудиторій, канали передавання повідомлення, наявність зворотного зв'язку.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738 В статье представлена часть результатов исследования состояния выполнения Украиной Конвенции Совета Европы о мероприятиях по противодействию торговле людьми, в котором автор принимала участие и готовила аналитический отчет для GRETA. Проанализированы основные аспекты маркетинговых коммуникационных мероприятий: координированность деятельности отправителей, целевая направленность, тематика сообщения, обоснованность выбора целевых аудиторий, каналы передачи сообщения, наличие обратной связи. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738 The aim of the article is to analyze marketing communicative measures against human trafficking which were implemented by public organizations in 15 regions of Ukraine in 2011-2012. There are following research objectives: - to investigate what kind of campaign or program of preventing the potential victims of human trafficking has been used by Ukrainian public organizations during 2011-2012; - to determine whether marketing communicative measures have been implemented on the basis of previously carried out researches for determining effective preventive methods and to find out if they were addressed to a target group of potential victims; - to analyze the material used for the campaigns or programs and its dissemination. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33738 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

2

39174809

1

1335568

1

1

1

1

2

1

1

13

2001090183

1

1

-1230439908

1

278515071

-647265991

999345123
Downloads

2

1

6

12070865

1

1

12070870

19

1

2001090182

1

2001090186

123
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Borysova_torhivlya_lyudmy.pdf | 286.36 kB | Adobe PDF | -268645038 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.