Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34249
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методичні особливості оцінки економічного збитку від впливу залізничного транспорту |
Other Titles |
Методические особенности оценки экономического ущерба от воздействия железнодорожного транспорта Methodological features of estimates of economic damage from the impact of rail transport |
Authors |
Rybina, Olena Ivanivna
|
ORCID | |
Keywords |
залізничний транспорт екологічний стан екосистеми економічний збиток железнодорожный транспорт экологическое состояние экосистемы экономический ущерб railway transport environmental condition ecosystem economic damage |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34249 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Рибіна, О.І. Методичні особливості оцінки економічного збитку від впливу залізничного транспорту [Текст] / О.І. Рибіна // Механізм регулювання економіки. — 2012. — №3. — С. 143-149. |
Abstract |
У статті розглянуто вплив залізничного транспорту на довкілля. Наведено шляхи зменшення екодеструктивного навантаження транспорту на довкілля. Обумовлено необхідність переходу залізничного транспорту на електротягу. Запропоновано порядок розрахунку економічного збитку від впливу залізничного транспорту на навколишнє природне середовище. Зумовлено необхідність введення показника, який враховує режим ходу тепловозів при різній потужності, що впливає на масу викидів.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34249 В статье рассмотрено влияние железнодорожного транспорта на окружающую среду. Приведены пути уменьшения экодеструктивной нагрузки транспорта на окружающую среду. Обусловлено необходимость перехода железнодорожного транспорта на электротягу. Предложен порядок расчета экономического ущерба от воздействия железнодорожного транспорта на окружающую среду. Обусловлено необходимость введения показателя, учитывающего режим хода тепловозов при разной мощности, что влияет на массу выбросов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34249 The article considers the influence of railway transport on the environment. The ways to reduce ecodestructive load of transport on the environment are presented. Necessity of the transition the railway transport to electric power is grounded. A procedure for calculating the economic damage from the impact of rail transport on the environment is suggested. The necessity of adding the new parameter is specified to take into account the locomotives moving regime at different capacities, which affects the mass of emissions. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34249 |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Canada
1
China
19
EU
1
France
1396663
Germany
222200
Greece
1
Ireland
12124662
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
8
Singapore
1
Sweden
1
Turkey
4
Ukraine
1688613785
United Kingdom
844313243
United States
299678845
Unknown Country
239995925
Downloads
China
3
EU
1
France
3
Germany
3176
Italy
1
Lithuania
1
Russia
6
Ukraine
538410525
United Kingdom
1
United States
299678843
Unknown Country
237
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
O_I_Rybina_Methodological_features_of_estimates_of_economic_damage_from_the_impact_of_rail_transport.pdf | 305.52 kB | Adobe PDF | 838092797 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.