Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Урахування фактору часу при формуванні бюджету інтегрованих маркетингових комунікацій банку на прикладі АТ «Ощадбанк» |
Other Titles |
Accounting for the time factor in the formation of an integrated marketing communications budget to the bank by the example of JSC «Oschadbank» Учёт временного фактора при формировании бюджета интегрированных маркетинговых коммуникаций банка на примере АО «Ощадбанк» |
Authors |
Радченко, О.В.
|
ORCID | |
Keywords |
інтегровані маркетингові комунікації фактор часу аналіз банк бюджет банківські послуги интегрированные маркетинговые коммуникации временной фактор анализ бюджет банковские услуги integrated marketing communications the time factor analysis bank budget banking services |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Радченко, О.В. Урахування фактору часу при формуванні бюджету інтегрованих маркетингових комунікацій банку на прикладі АТ «Ощадбанк» [Текст] / О.В. Радченко // Механізм регулювання економіки. — 2012. — №4. — С. 184-189. |
Abstract |
У статті досліджено одну з основних складових побудови ефективної методики формування бюджету маркетингових комунікацій банку на прикладі філії Сумського обласного управління АТ «Ощадбанк» – фактор часу. Встановлено відсутність функціональної залежності між обсягом виданих кредитів та кількістю залучених клієнтів. Визначено часовий лаг у дії маркетингових комунікацій. Запропоновано математичну формалізацію розрахунку грошового
виразу бюджету інтегрованих маркетингових комунікацій, де передбачене врахування перехідного ефекту від їх застосування.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278 В статье исследована одна из составляющих построения эффективной методики формирования бюджета интегрированных маркетинговых коммуникаций банка на примере филиала Сумского областного управления АО «Ощадбанк» – временной фактор. Установлено отсутствие функциональной зависимости между объемом выданных кредитов и количеством привлеченных клиентов. Определен временной лаг в действии маркетинговых коммуникаций. Предложена математическая формализация расчета денежного выражения бюджета интегрированных маркетинговых коммуникаций, где предусмотрен учет переходящего эффекта от их применения. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278 This article observes one of the main components of an effective method of budgeting integrated marketing communications by the example of the bank branch – Sumy regional administration JSC «Oshchadbank» – the time factor. The author admits the absence of a functional relationship between the volume of loans and the amount of attracted customers. The article defines the time lag in the marketing communications performance. A mathematical formalization of calculating monetary value of integrated marketing communications budget, which provides accounting transition effect from their usage was proposed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34278 |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Australia
1
China
299
Germany
13
Greece
99228
Ireland
3642214
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Romania
1
Russia
22
Singapore
522036876
Spain
1
Turkey
16
Ukraine
97762597
United Kingdom
48892628
United States
-1710500555
Unknown Country
97762596
Downloads
China
4
Germany
3642215
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
12
Ukraine
273877256
United Kingdom
1
United States
-940304058
Unknown Country
141
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
O_V_Radchenko_Accounting_for_the_time_factor_in_the_formation_of_an_integrated_marketing_communications_budget_to_the_bank.pdf | 580.69 kB | Adobe PDF | -662784427 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.