Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Stakeholder’s expectations and objectives of the sport club in the context of marketing activities |
Other Titles |
Очікування зацікавлених сторін та цілі спортивного клубу в контексті маркетингової діяльності Ожидания заинтересованных сторон и цели спортивного клуба в контексте маркетинговой деятельности |
Authors |
Kowalski, S.
|
ORCID | |
Keywords |
marketing communications sport marketing sport organizations stakeholder’s expectations marketing activities маркетингові комунікації маркетинг спорту спортивні організації очікування зацікавлених сторін маркетингова діяльність маркетинговые коммуникации маркетинг спорта спортивные организации ожидания заинтересованных сторон маркетинговая деятельность |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Kowalski, S. Stakeholder’s expectations and objectives of the sport club in the context of marketing activities [Текст] / S. Kowalski // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 1. - С. 110-115. |
Abstract |
The purpose of the article is to identify the ways to achieve different sport organization goals through marketing activities. Commercialization of sport makes sport organization to seek the way to meet the needs of its stakeholders – main sponsors, supporters and local government, while providing opportunities for athletes and achieving success. The author pays attention to the issues of diversity goals and policies on the example of sport organizations aimed to achieve these goals. The basis for the analysis were sport organizations of Poland.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332 Мета статті полягає у визначенні шляхів досягнення цілей спортивної організації через маркетингову діяльність. У ході дослідження передбачається, що спортивна організація для задоволення потреб зацікавлених сторін має бути неординарною при реалізації маркетингової діяльності. Через неоднорідність цільової аудиторії стандартні рекламні заходи не матимуть позитивного ефекта. Тому у статті звертається увага на можливу різноманітність у здійсненні маркетингової політики спортивних організацій на прикладі спортивних організацій Польщі. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332 Цель статьи заключается в определении путей достижения задач спортивной организации через маркетинговую деятельность. В ходе исследования предполагается, что спортивная организация для удовлетворения потребностей заинтересованных сторон должна быть неординарной при реализации маркетинговой деятельности. Из-за неоднородности целевой аудитории стандартные рекламные мероприятия не будут иметь позитивного эффекта. Поэтому в статье обращается внимание на возможное разнообразие в осуществлении маркетинговой политики спортивных организаций на примере спортивных организаций Польши. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
A1
1
Argentina
1
Australia
1
Austria
1
Belgium
1
Germany
9
Greece
7384
Iran
1
Ireland
147680
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Russia
10
Thailand
1
Turkey
7
Ukraine
501187
United Kingdom
252902
United States
5755958
Unknown Country
501186
Vietnam
7386
Downloads
Bulgaria
1
China
7173721
France
2
Germany
4
Greece
1
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
4
South Korea
1
Ukraine
1502677
United Kingdom
1
United States
7173719
Unknown Country
73
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kowalski_sport_club.pdf | 337.35 kB | Adobe PDF | 15850207 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.