Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse |
Authors |
Yemelianova, Olena Valerianivna
![]() Юрко, Юлія Вікторівна Юрко, Юлия Викторовна Yurko, Yuliya Viktorivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3277-1227 |
Keywords |
emotiveness emotive publicist discourse емотивність емоційність эмотивность публіцистичний дискурс эмоциональность публицистический дискурс |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924 |
Publisher | Nauka i studia |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Yemelyanova, O. Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse / O.Yemelyanova, Yu. Yurko // Naukowa Prezestrzen Eurory – 2014 (7-15 April 2014). Volume 24. Filologiczne nauki. – Przemyśl: Nauka i studia, 2014. – P. 56-61. |
Abstract |
Cтаття присвячена проблемі особливостей реалізації емотивності у сучасному англомовному публіцистичному дискурсі. З’ясовано зміст поняття «емотивність». Проведена диференціація понять емотивність та емоційність. Охарактеризовано основні принципи реалізації категорії емотивності на різних мовних рівнях: фонетичному, морфологічному, лексичному та семантичному. Розкрито ключову роль емотивності у англомовному публіцистичному дискурсі.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924 Статья посвященная проблеме особенностей реализации эмотивности в современном англоязычном публицистическом дискурсе. Определено содержание понятия «эмотивность». Проведена дифференциация понятий эмотивность и эмоциональность. Охарактеризовано основные принципы реализации категории эмотивности на различных языковых уровнях: фонетическом, морфологическом, лексическом и семантическом. Раскрыто ключевую роль эмотивности в англоязычном публицистическом дискурсе. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924 This article deals with the problem of peculiarities of emotiveness foregrounding in the modern English publicistic discourse. The issue of the differentia of notions emotiveness and emotivity is studied. The main principles of foregrounding of the category of emotiveness at different language levels: phonetic, morphological, lexical and semantic are characterized. The key role of emotiveness in the English publicist discourse is proved. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

8126317

1

1596269295

1

3

246354

8126319

1

-1853753953

1

1

112636848

1

1

1

1030391040

1

16

-1222357136

1

8

-744917079

1

251401324

-544150897

449753753

51077
Downloads

5

1

1807684204

1

1

-544150895

246352

2

1

9

8126313

1

4

142736980

1807684206

-544150894

112636846

51071

2

1

246353

1

7

1

1030391041

51075

112636845

142736979

1

6374870

805121

1

1

8126311

1

12

798134676

15021

-544150896

297

798134677

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yemelyanovaemotive.pdf | 129.23 kB | Adobe PDF | 849399311 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.