Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Лексичні інновації у медіадискурсі |
Other Titles |
Lingual innovations in English mediadiscourse Лингвистические инновации в англоязычном медиадискурсе |
Authors |
Medvid, Olena Mykolaivna
Пальчун, Т.О. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-003-0723-5753 |
Keywords |
лінгвальна інновація неологізм медіадискурс антропоцентризм лингвистическая инновация неологизм медиадискурс антропоцентризм lingual innovation neologism media discourse anthropocentrism |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Пальчун, Т.О. Лексичні інновації у медіадискурсі [Текст] / Т.О. Пальчун, О.М. Медвідь // Філологічні трактати. - 2014. - Т.6, № 1. - С. 118-123. |
Abstract |
У статті розглядається поняття «неологізму» як лінгвальної інновації у медійному оточенні, визначається антропоцентрична сутність цього явища та його обумовленість реаліями сучасності. Автори аналізують найбільш поширені способи утворення лексичних інновацій та їх стилістично-функціональні характеристики в межах англомовного медіадискурсу.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058 В статье рассматривается понятие «неологизма» как лингвистической инновации в медиаокружении, определятся антропоцентрическая сущность этого явления и его обусловленность реалиями современности. Авторы анализируют наиболее часто встречаемые способы образования лексических инноваций и их стилистико-функциональные характеристики в пределах англоязычного медиадискурса. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058 The article studies the notion of “neologism” as lingual innovation in media discourse, an anthropocentric essence of this phenomenon. The authors analyze the most popular ways of lingual innovations’ creation and their stylistic-functioning characteristics in English media discourse. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058 |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
507233271
France
3
Germany
4
Greece
1
Ireland
1162753
Italy
255
Lithuania
1
Netherlands
4
Pakistan
1
Russia
8
Singapore
1760808783
Spain
1
Turkey
6530
Ukraine
2054449000
United Kingdom
285365796
United States
-1786324705
Unknown Country
-692327264
Downloads
Belarus
1
China
320647712
Croatia
1
EU
3
France
15
Germany
3
Italy
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Norway
1
Russia
23
Ukraine
2054449001
United Kingdom
39149
United States
1414645151
Unknown Country
-692327263
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
neologism.pdf | 237.52 kB | Adobe PDF | -1197513495 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.