Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Упаковка як об'єкт інноваційного маркетингу |
Other Titles |
Packaging as object of innovative marketing Упаковка как объект инновационного маркетинга |
Authors |
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Шатова, В.М. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9977-2294 |
Keywords |
ефективність упаковки психологічна упаковка форма та матеріал упаковки управління упаковкою упаковка як об’єкт маркетингу інноваційний маркетинг флексографічне підприємство эффективность упаковки психологическая упаковка форма и материал упаковки управление упаковкой упаковка как объект маркетинга инновационный маркетинг флексографическое предприятие package efficiency psychological packaging shape and material of packaging packaging management packaging as object of marketing innovative marketing flexographic company |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Тєлєтов, О.С. Упаковка як об'єкт інноваційного маркетингу [Текст] / О.С. Тєлєтов, В.М. Шатова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 2. - С. 11-21. |
Abstract |
Підвищення випуску продуктів, які перевищують необхідні людині обсяги споживання, збільшує кількість пакувальних матеріалів, чим зменшує наявні природні ресурси та забруднює навколишнє середовище. У статті розглянуто упаковку як об’єкт інноваційного маркетингу (у тому числі носія реклами), проблематику її повторного використання та утилізації, що має покращувати екологічний стан будь-якої країни.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951 Повышение выпуска превышающих необходимые человеку объёмы потребления продуктов увеличивает количество упаковочных материалов, чем уменьшает существующие природные ресурсы и загрязняет окружающую среду. В статье упаковка рассматривается как объект инновационного маркетинга (в том числе носителя рекламы), проблематику её повторного использования и утилизации, что должно улучшать состояние экологии любой страны. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951 The aim of the article. Increasing of food production in excess of the required amounts of human consumption, increases the amount of packaging materials, what reduces the available natural resources and pollute the environment. The purpose of this article is to review the package as one of the elements of innovative marketing activities. The results of the analysis. In this paper, the container object of innovative marketing (including media advertising) problems of reuse and recycling, which should improve the ecological status of any country. It is shown that packaging as an important source of information about the product, manufacturer, instructions for use, storage time, the composition of the product and etc. is the subject of innovative marketing. No less a role in packaging and implemented a visual image of the product, which is a specific combination of colors, font, geometric shapes and other visual elements of the series. This is also an important feature of competitive goods. It is confirmed that the coming decades, humanity will not solve the question of reducing the depletion of natural resources due to reasonable restrictions consumption, implementing energy technology and maximize the use of recycled materials and recycling of used packaging, the world may be on the brink of ecological disaster. At the regional and local levels there is a need to do something for effective packaging recycling.Conclusions and directions of further researches. In a globalized world, there is a need to solve the problem of the optimal combination of innovative marketing for new packaging and the urgent need to conserve resources for its production in order to improve the general state of the environment. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
-1759288065
Canada
1
China
1022467568
Czechia
1
France
162542031
Germany
2045287315
Greece
4241653
Ireland
687370721
Japan
2
Lithuania
1
Netherlands
28909
Romania
1
Russia
19
Singapore
1
Spain
1
Turkey
1
Ukraine
-1759288069
United Kingdom
2146529347
United States
-1759288064
Unknown Country
2089814028
Downloads
China
1022467569
EU
3
France
14
Germany
-1881621911
Ireland
2045287314
Lithuania
1
Netherlands
-1881621911
Norway
5
Poland
-1881621910
Romania
149895
Russia
15
Serbia
1
Singapore
1022467572
Ukraine
-1881621907
United Kingdom
1
United States
-1759288066
Unknown Country
-1414549893
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Teletov.pdf | 381.12 kB | Adobe PDF | 1979981384 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.