Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Упаковка як об'єкт інноваційного маркетингу
Other Titles Packaging as object of innovative marketing
Упаковка как объект инновационного маркетинга
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Шатова, В.М.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords ефективність упаковки
психологічна упаковка
форма та матеріал упаковки
управління упаковкою
упаковка як об’єкт маркетингу
інноваційний маркетинг
флексографічне підприємство
эффективность упаковки
психологическая упаковка
форма и материал упаковки
управление упаковкой
упаковка как объект маркетинга
инновационный маркетинг
флексографическое предприятие
package efficiency
psychological packaging
shape and material of packaging
packaging management
packaging as object of marketing
innovative marketing
flexographic company
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Тєлєтов, О.С. Упаковка як об'єкт інноваційного маркетингу [Текст] / О.С. Тєлєтов, В.М. Шатова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 2. - С. 11-21.
Abstract Підвищення випуску продуктів, які перевищують необхідні людині обсяги споживання, збільшує кількість пакувальних матеріалів, чим зменшує наявні природні ресурси та забруднює навколишнє середовище. У статті розглянуто упаковку як об’єкт інноваційного маркетингу (у тому числі носія реклами), проблематику її повторного використання та утилізації, що має покращувати екологічний стан будь-якої країни. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951
Повышение выпуска превышающих необходимые человеку объёмы потребления продуктов увеличивает количество упаковочных материалов, чем уменьшает существующие природные ресурсы и загрязняет окружающую среду. В статье упаковка рассматривается как объект инновационного маркетинга (в том числе носителя рекламы), проблематику её повторного использования и утилизации, что должно улучшать состояние экологии любой страны. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951
The aim of the article. Increasing of food production in excess of the required amounts of human consumption, increases the amount of packaging materials, what reduces the available natural resources and pollute the environment. The purpose of this article is to review the package as one of the elements of innovative marketing activities. The results of the analysis. In this paper, the container object of innovative marketing (including media advertising) problems of reuse and recycling, which should improve the ecological status of any country. It is shown that packaging as an important source of information about the product, manufacturer, instructions for use, storage time, the composition of the product and etc. is the subject of innovative marketing. No less a role in packaging and implemented a visual image of the product, which is a specific combination of colors, font, geometric shapes and other visual elements of the series. This is also an important feature of competitive goods. It is confirmed that the coming decades, humanity will not solve the question of reducing the depletion of natural resources due to reasonable restrictions consumption, implementing energy technology and maximize the use of recycled materials and recycling of used packaging, the world may be on the brink of ecological disaster. At the regional and local levels there is a need to do something for effective packaging recycling.Conclusions and directions of further researches. In a globalized world, there is a need to solve the problem of the optimal combination of innovative marketing for new packaging and the urgent need to conserve resources for its production in order to improve the general state of the environment. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35951
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
-1759288065
Canada Canada
1
China China
1022467568
Czechia Czechia
1
France France
162542031
Germany Germany
2045287315
Greece Greece
4241653
Ireland Ireland
687370721
Japan Japan
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
28909
Romania Romania
1
Russia Russia
19
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1759288069
United Kingdom United Kingdom
2146529347
United States United States
-1759288064
Unknown Country Unknown Country
2089814028

Downloads

China China
1022467569
EU EU
3
France France
14
Germany Germany
-1881621911
Ireland Ireland
2045287314
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
-1881621911
Norway Norway
5
Poland Poland
-1881621910
Romania Romania
149895
Russia Russia
15
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1022467572
Ukraine Ukraine
-1881621907
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1759288066
Unknown Country Unknown Country
-1414549893

Files

File Size Format Downloads
Teletov.pdf 381.12 kB Adobe PDF 1979981384

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.