Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Hungarian students’ carrier aspirations |
Other Titles |
Кар’єрні прагнення студентів Угорщини Карьерные стремления студентов Венгрии |
Authors |
Andrea, S.G.
|
ORCID | |
Keywords |
carrier aspirations entrepreneurship role of higher institutions in entrepreneurship entrepreneurial intentions decision-making process кар’єрні прагнення підприємництво роль вищої освіти в підприємництві підприємницькі наміри процес прийняття рішення карьерные стремления предпринимательство роль высшего образования в предпринимательстве предпринимательские намерения процесс принятия решения |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Andrea, S.G. Hungarian students’ carrier aspirations [Текст] / S.G. Andrea // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 2. - С. 196-207. |
Abstract |
The article analyzes the students’ carrier aspiration, right after their graduation and five years after their studies. It examines the differences arising from the students’ family business background and their most important social variables (gender, age). Then the study highlights the effects of study field on the students’ intention. The direct effect of education on starting an enterprise is undiscovered in the literature, the paper deals with the influence of availability and services use, offered by higher institutions.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987 У статті проаналізовані кар’єрні прагнення студентів після закінчення навчання та через п’ять років після навчання. Автором розглянуті відмінності у баченні студентами своєї майбутньої кар’єри залежно від бізнесу їх родини та їх соціальних характеристик (стать, вік). Дослідження кар’єрних прагнень студентів є особливо цінним у ході планування пропозиції спеціальностей вищими навчальними закладами. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987 В статье проанализированы карьерные стремления студентов после окончания ними обучения и через пять лет после обучения. Автором рассмотрены отличия в видении студентами своей будущей карьеры в зависимости от бизнеса их семьи и их социальных характеристик (пол, возраст). Исследование карьерных стремлений студентов является особенно ценным в ходе планирования предложения специальностей высшими учебными заведениями. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35987 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Bulgaria
2
Canada
1
China
13
France
38971
Germany
40161601
Greece
5203921
Hungary
1
Ireland
293327627
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
38961
Poland
1
Russia
7
South Africa
1
Spain
1
Sweden
1469774
Ukraine
56881
United Kingdom
1092987445
United States
607384390
Unknown Country
76343
Vietnam
5203923
Downloads
China
33
Germany
2
Hungary
1
Ireland
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
1
Ukraine
2101514279
United Kingdom
1
United States
-831181086
Unknown Country
37
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Gubik.pdf | 443.83 kB | Adobe PDF | 1270333273 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.