Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Інтернет-маркетинг науково-освітніх послуг |
Other Titles |
Internet-marketing of the scientifically-educational services Интернет-маркетинг научно-образовательных услуг |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
інтернет-маркетинг інтернет-культура імідж ВНЗ ринкові позиції науково-освітні послуги соціальні мережі интернет-маркетинг интернет-культура имидж ВУЗ рыночные позиции научно-образовательные услуги социальные сети Internet-marketing Internet-culture image is University market positions scientifically-educational services the social networks |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016 |
Publisher | ДонНТУ |
License | |
Citation | Ілляшенко С.М. Інтернет-маркетинг науково-освітніх послуг / С.М. Ілляшенко // Научные труды Донецкого национального технического университета, 2014. - № 4. - С. 271-278. |
Abstract |
Викладено результати аналізу можливостей і обґрунтувано доцільність комплексного застосування українськими ВНЗ інструментів і методів інтернет-маркетингу для просування науково-освітніх послуг на вітчизняному і світовому ринках. Аналіз виконано на прикладі Сумського державного університету за схемою: інтернет-культура як мотиваційний механізм активізації діяльності і підвищення конкурентоспроможності ВНЗ у інтернет; сайт ВНЗ (його підрозділу) як інструмент формування іміджу; сайт наукового журналу як інструмент просування наукових послуг на національний і зарубіжні ринки; соціальні мережі як засіб комунікації з цільовими аудиторіями – споживачами науково-освітніх послуг ВНЗ.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016 Изложены результаты анализа возможностей и обоснована целесообразность комплексного применения украинскими ВУЗ инструментов и методов интернет-маркетинга для продвижения научно-образовательных услуг на отечественном и мировом рынках. Анализ выполнен на примере Сумского государственного университета по схеме: интернет-культура как мотивационный механизм активизации деятельности и повышения конкурентоспособности ВУЗ в интернет; сайт ВУЗ (его подразделения) как инструмент формирования имиджа; сайт научного журнала как инструмент продвижения научных услуг на национальный и зарубежные рынки; социальные сети как средство коммуникации с целевыми аудиториями - потребителями научно-образовательных услуг ВУЗ. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016 The results of the analysis of possibilities are presented and is substantiated the expediency of complex application Ukrainian University’s of tools and methods of Internet-marketing for the advance of scientifically-educational services on the national and world markets. Analysis is executed based on the example of Sumy state university for the diagram: Internet- culture as the motivational mechanism of the invigoration of the activities and increase in the competitive ability University into the Internet; site is University (its subdivisions) as the tool of shaping of image; the site of scientific journal as the tool of the advance of scientific services for the national and foreign markets; social networks as the means of communication with the purposeful audiences - the users of scientifically-educational services University. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Argentina
1
Canada
1
Czechia
1
France
85004
Germany
1757725701
Greece
12357809
Ireland
524530343
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
84998
Norway
1
Pakistan
1
Russia
84988
Singapore
201665393
Spain
2
Sweden
1
Turkey
3
Ukraine
689012277
United Kingdom
214256
United States
268818041
Unknown Country
2111424239
Downloads
China
1
Czechia
1
Finland
5
France
4
Germany
1757725703
Hungary
1
Italy
1
Lithuania
201665392
Norway
1
Russia
13
Singapore
1
Ukraine
689012278
United Kingdom
1115391
United States
268818042
Unknown Country
197
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_inter_market.pdf | 554.39 kB | Adobe PDF | -1376630265 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.