Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Определение уровня достаточности потенциала торговой марки и разработка стратегии его развития
Authors Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
ORCID
Keywords экономический потенциал
торговая марка
економічний потенціал
торгова марка
economic potential
trademark
Type Article
Date of Issue 2006
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636
Publisher Изд-во СумГУ
License
Citation Махнуша, С.М. Определение уровня достаточности потенциала торговой марки и разработка стратегии его развития [Текст] / С.М. Махнуша // Механізм регулювання економіки. — 2006. — №3. — С. 178 - 190.
Abstract У статті подано оцінку потенціалу торгової марки за авторською методикою на прикладі ВАТ ВЕК «Сумигазмаш». Розраховано рівень достатності потенціалу на основі оцінки внутрішніх, зовнішніх факторів її конкурентоспроможності, а також параметрів торгової марки і зміну потенціалу за період аналізу. Зроблено висновки щодо найбільш сильних і слабких векторів потенціалу і подано стратегічні напрямки його розвитку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636
В статье представлена оценка потенциала торговой марки по авторской методике на примере ОАО ПЭК «Сумыгазмаш». Определен уровень достаточности потенциала на основании оценки внутренних, внешних факторов конкурентоспособности, а также параметров торговой марки и изменение потенциала за период анализа. Сделаны выводы относительно наиболее сильных и слабых векторов потенциала и представлены стратегические шаги его развития. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636
In this article an estimation of trade mark potential according to author’s methodic on the example of JSC MEC “Sumygazmash” is presented. The level of this potential sufficiency on the base of estimation of internal and external trade mark competitiveness factors and its parameters is calculated. Trade mark potential declining in the period is estimated and analyzed. The strongest and the weakest vectors of trade mark potential are defined and major directions of trade mark potential development are worked out. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Belgium Belgium
1
China China
276791758
France France
1
Germany Germany
128009
Greece Greece
64005
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1221422
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
19
Singapore Singapore
553583513
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
21262601
United Kingdom United Kingdom
10643093
United States United States
1438540540
Unknown Country Unknown Country
21262600

Downloads

Armenia Armenia
2
Belarus Belarus
3
China China
3
Estonia Estonia
1
France France
1
Germany Germany
1002738
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Indonesia Indonesia
1
Kazakhstan Kazakhstan
3
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
6746
Ukraine Ukraine
222209994
United Kingdom United Kingdom
23583
United States United States
1438540544
Unknown Country Unknown Country
279
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Makhnusha.pdf 452.36 kB Adobe PDF 1661783901

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.