Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Определение уровня достаточности потенциала торговой марки и разработка стратегии его развития |
Authors |
Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
|
ORCID | |
Keywords |
экономический потенциал торговая марка економічний потенціал торгова марка economic potential trademark |
Type | Article |
Date of Issue | 2006 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636 |
Publisher | Изд-во СумГУ |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Махнуша, С.М. Определение уровня достаточности потенциала торговой марки и разработка стратегии его развития [Текст] / С.М. Махнуша // Механізм регулювання економіки. — 2006. — №3. — С. 178 - 190. |
Abstract |
У статті подано оцінку потенціалу торгової марки за авторською методикою на прикладі ВАТ ВЕК «Сумигазмаш». Розраховано рівень достатності потенціалу на основі оцінки внутрішніх, зовнішніх факторів її конкурентоспроможності, а також параметрів торгової марки і зміну потенціалу за період аналізу. Зроблено висновки щодо найбільш сильних і слабких векторів потенціалу і подано стратегічні напрямки його розвитку.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636 В статье представлена оценка потенциала торговой марки по авторской методике на примере ОАО ПЭК «Сумыгазмаш». Определен уровень достаточности потенциала на основании оценки внутренних, внешних факторов конкурентоспособности, а также параметров торговой марки и изменение потенциала за период анализа. Сделаны выводы относительно наиболее сильных и слабых векторов потенциала и представлены стратегические шаги его развития. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636 In this article an estimation of trade mark potential according to author’s methodic on the example of JSC MEC “Sumygazmash” is presented. The level of this potential sufficiency on the base of estimation of internal and external trade mark competitiveness factors and its parameters is calculated. Trade mark potential declining in the period is estimated and analyzed. The strongest and the weakest vectors of trade mark potential are defined and major directions of trade mark potential development are worked out. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/3636 |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views

1

276791758

1

128009

64005

1

1221422

1

1

19

553583513

2

21262601

10643093

1438540540

21262600
Downloads

2

3

3

1

1

1002738

1

1

3

1

6746

222209994

23583

1438540544

279

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Makhnusha.pdf | 452.36 kB | Adobe PDF | 1661783901 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.