Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Curriculum transformation in the ePBLnet project: Is modernisation by "repurposing" from another curriculum worth thr effort? What is the best way to do it? |
Authors |
Loboda, Andrii Mykolaiovych
Poulton, T. Bamidis, P. Tabagari, S. Derbissalina, G. Schavlakadze, N. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-5400-773X |
Keywords |
problem based learning curriculum modernisation transformation |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651 |
Publisher | The Association for Medical Education in Europe (AMEE) |
License | |
Citation | Curriculum transformation in the ePBLnet project: Is modernisation by "repurposing" from another curriculum worth thr effort? What is the best way to do it? / T. Poulton, P. Bamidis, S. Tabagari, A. Loboda, G. Derbissalina, N. Schavlakadze // AMEE Conference 2014 Abstract Book. - 2014. - P. 716. |
Abstract |
ePBLnet - це фінансований ЄС надрегіональними проект, що включає країни Східної Європи, Південно-Східної Азії та Кавказу. Він включає модернізацію програми медичного навчання в шести університетах Грузії, України і Казахстану з метою створення єдиної освітньої мережі та її поширенню по всій Євразії. Карагандинський, Астанинський, Давид Твілдіані і Запорізький Медичні університети, а також Сумській та Кутаїський державні університети розробляють Проблемно орієнтовані навчальні програми для переходу до системи навчання з більшою складовою клінічної практики, ніж предметно орієнтовані програми, що використовувалися раніше. Університет Святого Георга, Університет Нікосії і Університет Аристотеля в Салоніках є партнерами в цій трансформації, яка заснована на навчальній програмі університету Святого Георга і включає інтерактивне Проблемно орієнтоване навчання за допомогою технології "віртуального пацієнта". Перевага спільного підходу до такої трансформації в тому, що пострадянські країни зберігають подібні освітні структури і стикаються з аналогічними проблемами, що дає можливість для міжінституційних рішень. Проте є багато культурних особливостей (соціальних, громадських, медичних) при адаптації навчального плану, наданого Великобританією.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651 ePBLnet - это финансируемый ЕС надрегиональный проект, включающий страны Восточной Европы, Юго-Восточной Азии и Кавказа. Он включает модернизацию программы медицинского обучения в шести университетах Грузии, Украины и Казахстана с целью создания единой образовательной сети и ее распространению по всей Евразии. Карагандинский, Астанинский, Давид Твилдиани и Запорожский Медицинские университеты, а также Сумской и Кутаиский государственные университеты разрабатывают Проблемно ориентированные учебные программы для перехода к системе обучения с большей составляющей клинической практики, чем ранее использовавшиеся предметно ориентированные программы. Университет Святого Георга, Университет Никосии и Университет Аристотеля в Салониках являются партнерами в этой трансформации, которая основана на учебной программе университета Святого Георга и включает интерактивное Проблемно ориентированное обучение с помощью технологии "виртуального пациента". Преимущество совместного подхода к такой трансформации в том, что постсоветские страны сохраняют подобные образовательные структуры и сталкиваются с аналогичными проблемами, что дает возможность для межинституциональных решений. Тем не менее есть много культурных особенностей (социальных, общественных, медицинских)при адаптации учебного плана, предоставленого Великобританией. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651 ePBLnet is an EC-funded supra-regional project across Eastern Europe, South-East Asia and the Caucuses. It is modernising the medical curricula in six institutions in Georgia, Ukraine and Kazakhstan, with a remit to build networks and develop dissemination activities to form a sustainable network across EurAsia. Karaganda, Astana, David Tvildiani and Zaporozhia Medical Universities, and Sumy and Kutaisi State Universities, have chosen to develop a Problem Based Learning (PBL) curricula, moving to learning styles with greater relevance to clinical practice than their previous subject-based didactic curricula. St George’s University, University of Nicosia and Aristotle University of Thessaloniki are partners in this transformation, which is based on the St George’s curriculum and includes an interactive PBL using ‘virtual patients’. An advantage of a consortium approach to these developments, is that post-Soviet countries retain similar educational structures and face similar challenges and opportunities for crossinstitutional solutions. Nevertheless there are many cultural issues (social, societal, healthcare), in adapting a UK curriculum. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (НН МІ) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
-1345474735
EU
3
Finland
1
France
232748
Germany
-504599813
Greece
53644352
India
1
Ireland
63247
Lithuania
1
Netherlands
232740
Pakistan
1
Romania
1
Russia
12
Singapore
583373945
Spain
1
Sweden
1
Turkey
2
Ukraine
165955820
United Kingdom
759599268
United States
-504599815
Unknown Country
-571972047
Vietnam
53644350
Downloads
China
-1816409611
France
2
Georgia
-504599815
Germany
3
Ireland
1
Ukraine
89826
United Kingdom
759599269
United States
-504599813
Unknown Country
34
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
AMEE-2014-Abstract-Book_Loboda.pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | -2065920103 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.