Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Curriculum transformation in the ePBLnet project: Is modernisation by "repurposing" from another curriculum worth thr effort? What is the best way to do it?
Authors Loboda, Andrii Mykolaiovych  
Poulton, T.
Bamidis, P.
Tabagari, S.
Derbissalina, G.
Schavlakadze, N.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-5400-773X
Keywords problem based learning
curriculum
modernisation
transformation
Type Conference Papers
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651
Publisher The Association for Medical Education in Europe (AMEE)
License
Citation Curriculum transformation in the ePBLnet project: Is modernisation by "repurposing" from another curriculum worth thr effort? What is the best way to do it? / T. Poulton, P. Bamidis, S. Tabagari, A. Loboda, G. Derbissalina, N. Schavlakadze // AMEE Conference 2014 Abstract Book. - 2014. - P. 716.
Abstract ePBLnet - це фінансований ЄС надрегіональними проект, що включає країни Східної Європи, Південно-Східної Азії та Кавказу. Він включає модернізацію програми медичного навчання в шести університетах Грузії, України і Казахстану з метою створення єдиної освітньої мережі та її поширенню по всій Євразії. Карагандинський, Астанинський, Давид Твілдіані і Запорізький Медичні університети, а також Сумській та Кутаїський державні університети розробляють Проблемно орієнтовані навчальні програми для переходу до системи навчання з більшою складовою клінічної практики, ніж предметно орієнтовані програми, що використовувалися раніше. Університет Святого Георга, Університет Нікосії і Університет Аристотеля в Салоніках є партнерами в цій трансформації, яка заснована на навчальній програмі університету Святого Георга і включає інтерактивне Проблемно орієнтоване навчання за допомогою технології "віртуального пацієнта". Перевага спільного підходу до такої трансформації в тому, що пострадянські країни зберігають подібні освітні структури і стикаються з аналогічними проблемами, що дає можливість для міжінституційних рішень. Проте є багато культурних особливостей (соціальних, громадських, медичних) при адаптації навчального плану, наданого Великобританією. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651
ePBLnet - это финансируемый ЕС надрегиональный проект, включающий страны Восточной Европы, Юго-Восточной Азии и Кавказа. Он включает модернизацию программы медицинского обучения в шести университетах Грузии, Украины и Казахстана с целью создания единой образовательной сети и ее распространению по всей Евразии. Карагандинский, Астанинский, Давид Твилдиани и Запорожский Медицинские университеты, а также Сумской и Кутаиский государственные университеты разрабатывают Проблемно ориентированные учебные программы для перехода к системе обучения с большей составляющей клинической практики, чем ранее использовавшиеся предметно ориентированные программы. Университет Святого Георга, Университет Никосии и Университет Аристотеля в Салониках являются партнерами в этой трансформации, которая основана на учебной программе университета Святого Георга и включает интерактивное Проблемно ориентированное обучение с помощью технологии "виртуального пациента". Преимущество совместного подхода к такой трансформации в том, что постсоветские страны сохраняют подобные образовательные структуры и сталкиваются с аналогичными проблемами, что дает возможность для межинституциональных решений. Тем не менее есть много культурных особенностей (социальных, общественных, медицинских)при адаптации учебного плана, предоставленого Великобританией. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651
ePBLnet is an EC-funded supra-regional project across Eastern Europe, South-East Asia and the Caucuses. It is modernising the medical curricula in six institutions in Georgia, Ukraine and Kazakhstan, with a remit to build networks and develop dissemination activities to form a sustainable network across EurAsia. Karaganda, Astana, David Tvildiani and Zaporozhia Medical Universities, and Sumy and Kutaisi State Universities, have chosen to develop a Problem Based Learning (PBL) curricula, moving to learning styles with greater relevance to clinical practice than their previous subject-based didactic curricula. St George’s University, University of Nicosia and Aristotle University of Thessaloniki are partners in this transformation, which is based on the St George’s curriculum and includes an interactive PBL using ‘virtual patients’. An advantage of a consortium approach to these developments, is that post-Soviet countries retain similar educational structures and face similar challenges and opportunities for crossinstitutional solutions. Nevertheless there are many cultural issues (social, societal, healthcare), in adapting a UK curriculum. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651
Appears in Collections: Наукові видання (НН МІ)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
-1345474735
EU EU
3
Finland Finland
1
France France
232748
Germany Germany
-504599813
Greece Greece
53644352
India India
1
Ireland Ireland
63247
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
232740
Pakistan Pakistan
1
Romania Romania
1
Russia Russia
12
Singapore Singapore
583373945
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
165955820
United Kingdom United Kingdom
759599268
United States United States
-504599815
Unknown Country Unknown Country
-571972047
Vietnam Vietnam
53644350

Downloads

China China
-1816409611
France France
2
Georgia Georgia
-504599815
Germany Germany
3
Ireland Ireland
1
Ukraine Ukraine
89826
United Kingdom United Kingdom
759599269
United States United States
-504599813
Unknown Country Unknown Country
34
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
AMEE-2014-Abstract-Book_Loboda.pdf 1.25 MB Adobe PDF -2065920103

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.