Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37166
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Разработка алгоритма управления электромеханической системой с распределенными параметрами |
Other Titles |
The algorithm engineering for control of electromechanical system with the distributed parameters Розробка алгоритму управління електромеханічною системою з розподіленими параметрами |
Authors |
Vasyliev, Volodymyr Ivanovych
|
ORCID | |
Keywords |
інерційні властивості инерционные свойства inertial properties комп’ютерне моделювання компьютерное моделирование computer simulation автоматично регульоване запобіжне гальмування автоматически регулируемое предохранительное торможение automatically adjustable emergency braking оптимальне управління оптимальное управление optimization of control |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37166 |
Publisher | Національний технічний університет України “КПІ” |
License | |
Citation | Васильев, В.И. Разработка алгоритма управления электромеханической системой с распределенными параметрами [Текст] / В.И. Васильев // Вісник Національного технічного університету України “КПІ”. Серія Радіотехніка. Радіоапаратобудування, – 2014. – № 58. – С. 104-111. http://radap.kpi.ua/index.php/radiotechnique/article/view/842/857 |
Abstract |
Представлено методику розробки алгоритму управління системою автоматично регульованого запобіжного гальмування шахтної підіймальної установки, результати комп’ютерного моделювання динаміки системи з пружною частиною при взаємодії з механічним гальмом. Розроблено й досліджено комп’ютерну модель оптимального управління процесом по критерію зменшення динамічних перевантажень. Представлены: методика разработки алгоритма управления системой автоматически регулируемого предохранительного торможения шахтной подъемной установки; результаты компьютерного моделирования динамики системы с упругой частью, взаимодействующей с механическим тормозом. Разработаны и исследованы компьютерные модели оптимального управления процессом по критерию уменьшения динамических перегрузок. Introduction. A number of electromechanical systems have the complex dynamic properties. For their research it is convenient to use a method of structural modeling.Statement of a task. The dynamic properties can be improved by the optimum laws of control. Researches of mine hoist model. The method of computer simulations is used for research of mine hoists dynamics. The computer simulation results of dynamics of system with the concentrated and distributed parameters, elastic part are submitted at interaction it with a mechanical brake of elevating installation. Synthesis of the optimal control device. The optimum law of control the complex system dynamic modes can be supplied with the help of the second order nonlinear filter. The technique of application is given. Conclusions. The computer model of optimum control of process by criterion of decrease of dynamic overloads is developed and investigated. The technique of the device debugging is submitted. It sets optimum on minimization dynamic overloads the law of influence on brake system of the automatically regulated emergency braking of mining hoist. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (КІ) |
Views

1

1

9

1

3696

14

2845760

425403

1

128361

13

19

1

73454278

36749149

1342725192

1529786177
Downloads

12

1

1155664204

2845759

1

1

2

7

220359284

44019

1342725193

1529786177
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
VasylievV_algorithm _control_distrib_ param.pdf | 388.32 kB | Adobe PDF | -43542636 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.