Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37289
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Modelling of the evolutional methods to satisfy the consumer’s needs in new product development
Other Titles Моделювання еволюції методів задоволення потреб споживачів у процесі розроблення нових продуктів
Моделирование эволюции методов удовлетворения потребностей потребителей в процессе разработки новых продуктов
Authors Hlinenko, L.K.
ORCID
Keywords evolutionary model
line of development
consumer’s need
new product development
satisfaction of need
еволюційна модель
лінія розвитку
потреби споживачів
розроблення нового продукту
задоволення потреби
эволюционная модель
линия развития
потребность потребителя
разработка нового продукта
удовлетворение потребности
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37289
Publisher Sumy State University
License
Citation Hlinenko, L.K. Modelling of the evolutional methods to satisfy the consumer’s needs in new product development [Текст] / L.K. Hlinenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 3. - С. 11-20.
Abstract У статті досліджені закономірності еволюції потреб і засобів їх задоволення. За результатами дослідження розроблені еволюційні моделі способів і засобів задоволення потреб споживачів у вигляді відповідних ліній розвитку, які є набором послідовних станів, які ці методи та засоби закономірно успішно проходять у процесі свого розвитку.
В статье исследованы закономерности эволюции потребностей и средств их удовлетворения. По результатам исследования разработаны эволюционные модели способов и средств удовлетворения потребностей потребителя в виде соответствующих линий развития представляющих собой наборы последовательных состояний, закономерно успешно проходимых состояний этими методами и средствами в процессе своего развития.
The article deals with regularities of evolutional needs and means to satisfy them. As a result evolutionary models of methods and means to satisfy the consumer’s needs in a form of corresponding development lines are represented by sets of successive discrete states regularly passed by these methods and means in the process of evolution were developed.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
Finland Finland
1
France France
4
Germany Germany
81371982
Ireland Ireland
333071
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3183
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
9703578
United Kingdom United Kingdom
4879367
United States United States
161254695
Unknown Country Unknown Country
9703577
Vietnam Vietnam
19094

Downloads

China China
29
France France
1
Germany Germany
2
Ireland Ireland
333070
Lithuania Lithuania
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
29109684
United Kingdom United Kingdom
4879365
United States United States
267268557
Unknown Country Unknown Country
267268557
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Hlinenko.pdf 382.4 kB Adobe PDF 568859268

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.