Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37289
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Modelling of the evolutional methods to satisfy the consumer’s needs in new product development |
Other Titles |
Моделювання еволюції методів задоволення потреб споживачів у процесі розроблення нових продуктів Моделирование эволюции методов удовлетворения потребностей потребителей в процессе разработки новых продуктов |
Authors |
Hlinenko, L.K.
|
ORCID | |
Keywords |
evolutionary model line of development consumer’s need new product development satisfaction of need еволюційна модель лінія розвитку потреби споживачів розроблення нового продукту задоволення потреби эволюционная модель линия развития потребность потребителя разработка нового продукта удовлетворение потребности |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37289 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Hlinenko, L.K. Modelling of the evolutional methods to satisfy the consumer’s needs in new product development [Текст] / L.K. Hlinenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 3. - С. 11-20. |
Abstract |
У статті досліджені закономірності еволюції потреб і засобів їх задоволення. За
результатами дослідження розроблені еволюційні моделі способів і засобів задоволення потреб
споживачів у вигляді відповідних ліній розвитку, які є набором послідовних станів, які ці методи
та засоби закономірно успішно проходять у процесі свого розвитку. В статье исследованы закономерности эволюции потребностей и средств их удовлетворения. По результатам исследования разработаны эволюционные модели способов и средств удовлетворения потребностей потребителя в виде соответствующих линий развития представляющих собой наборы последовательных состояний, закономерно успешно проходимых состояний этими методами и средствами в процессе своего развития. The article deals with regularities of evolutional needs and means to satisfy them. As a result evolutionary models of methods and means to satisfy the consumer’s needs in a form of corresponding development lines are represented by sets of successive discrete states regularly passed by these methods and means in the process of evolution were developed. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
Finland
1
France
4
Germany
81371982
Ireland
333071
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
3183
South Africa
1
Ukraine
9703578
United Kingdom
4879367
United States
161254695
Unknown Country
9703577
Vietnam
19094
Downloads
China
29
France
1
Germany
2
Ireland
333070
Lithuania
1
Thailand
1
Ukraine
29109684
United Kingdom
4879365
United States
267268557
Unknown Country
267268557
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hlinenko.pdf | 382.4 kB | Adobe PDF | 568859268 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.