Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37300
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis |
Other Titles |
Методические основы анализа состояния экологическо-ориентированной потребительской готовности Методичні засади аналізу стану екологічно-орієнтованої споживчої готовності |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
екологічні товари экологические товары ecological goods екологічні інновації экологические инновации ecological innovations споживча готовність потребительская готовность consumer’s readiness просування інновацій продвижение инноваций promotion of innovations екологічний маркетинг экологический маркетинг ecological marketing сталий розвиток устойчивое развитие sustainable development |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37300 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Illiashenko, S.M. Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis [Електронний документ] / S.M. Illiashenko // Economic Processes Management, 2014. - № 2(3). |
Abstract |
Розроблено і апробовано методичний підхід до аналізу стану споживчої готовності
цільової аудиторії щодо екологічної продукції, а також розроблення на цій основі заходів
щодо стимулювання попиту і просування екологічної продукції на ринку. Отримані
результати поглиблюють методичні засади маркетингового обґрунтування і супроводу
проектів впровадження екологічних інновацій, що формує передумови переходу вітчизняної
економіки до випереджаючого екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку. Разработан и апробирован методический подход к анализу состояния потребительской готовности целевой аудитории относительно экологической продукции, а также разработки на этой основе мероприятий по стимулированию спроса и продвижение экологической продукции на рынке. Полученные результаты углубляют методические основы маркетингового обоснования и сопровождения проектов внедрения экологических инноваций, что формирует предпосылки перехода отечественной экономики к опережающему экологически-ориентированному инновационному развитию. The article deals with methodic approach to analyze the consumer’s readiness of the target audience concerning ecological production, and to produce actions to stimulate demand and to promote ecological production in the market. The received results deepen the methodic grounds of marketing objectivation and following of the ecological innovations projects introductionі. It forms preconditions to change native economy to the leading ecologically oriented innovative development. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Canada
1
China
21
Czechia
2
France
4
Germany
1140552
Ireland
212904
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
11
Singapore
3
Sweden
1
Ukraine
148482075
United Kingdom
3898144
United States
289172940
Unknown Country
450715619
Vietnam
17745
Downloads
China
27
Germany
2
Lithuania
1
Poland
4
Ukraine
7791215
United Kingdom
1
United States
289172939
Unknown Country
28
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_eco_read.pdf | 332.03 kB | Adobe PDF | 296964218 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.