Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37303
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Future development of focus group method in marketing system
Other Titles Перспективы развития метода фокус-групп в системе маркетинга
Перспективи розвитку методу фокус-груп у системі маркетингу
Authors Melnyk, Yuliia Mykolaivna
Fomenko, D.V.
ORCID
Keywords marketing
marketing research
method of focus group
focused interview
information
moderator
маркетинг
маркетингові дослідження
метод фокус-груп
фокусоване інтерв’ю
інформація
модератор
маркетинговые исследования
метод фокус-групп
фокусированное интервью
информация
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37303
Publisher Sumy State University
License
Citation Melnyk, Y.M. Future development of focus group method in marketing system [Текст] / Y.M. Melnyk, D.V. Fomenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 3. - С. 55-61.
Abstract Стаття присвячена дослідженню перспектив розвитку методу фокус-груп у сучасних умовах господарювання, розглянуто теоретичне підґрунтя та особливості методу фокус-груп, визначені нові властивості і сфери застосування, обґрунтовано можливість використання цього методу як непрямого комунікаційного інструменту.
Статья посвящена исследованию перспектив развития метода фокус-групп в современных условиях хозяйствования, рассмотрены теоретические основы и особенности метода фокус- групп, определены новые свойства и сферы применения, обоснована возможность использования такого метода в качестве косвенного коммуникационного инструмента.
The article investigates the prospects of development of the focus groups method in the contemporary economy, discussed the theoretical background and features of the this method, identified the new properties and scope of implementation, justified the possibility of focus groups method using as a tool of indirect communication.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1146170126
France France
5
Germany Germany
21098482
Ireland Ireland
2061707
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Nigeria Nigeria
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
524416270
United Kingdom United Kingdom
262252731
United States United States
-2002627277
Unknown Country Unknown Country
524416269
Vietnam Vietnam
133784

Downloads

China China
477922107
France France
2
Germany Germany
2
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
2
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
1437998949
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1522588856
Unknown Country Unknown Country
16
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Melnyk_Fomenko.pdf 369.18 kB Adobe PDF 393332228

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.