Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37331
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement |
Other Titles |
Web-культура как фактор повышения конкурентоспособности организации Web-культура як фактор підвищення конкурентоспроможності організації |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
Web-culture competitiveness internet business competitive advantages intellectual capital Web-культура конкурентоспроможність інтернет-бізнес конкурентні переваги інтелектуальний капітал конкурентоспособность интернет-бизнес конкурентные преимущества интеллектуальный капитал |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37331 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Illiashenko, S.M. Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement [Текст] / S.M. Illiashenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 3. - С. 121-129. |
Abstract |
У статті здійснено аналіз місця і ролі Web-культури як складової інтелектуального капіталу
організації, що активно працює в інтернет, з позицій підвищення її конкурентоспроможності.
Уточнено структуру Web-культури організації. Виділені конкурентні переваги організації, що
активно працює в інтернет. Виконано систематизацію основних методів діяльності організації
в інтернет. Запропоновано формальні залежності для оцінки конкурентних переваг організації в
залежності від стану (рівня розвитку) її Web-культури. В статье выполнен анализ места и роли Web-культуры, как составляющей интеллектуального капитала активно работающей в интернет-среде организации, в повышении ее конкурентоспособности. Уточнена структура Web-культуры организации. Выделены конкурентные преимущества организации активно работающей в интернет. Выполнена систематизация основных методов работы организации в интернет. Предложены формальные зависимости для оценки конкурентных преимуществ организации в зависимости от состояния (уровня развития) ее Web-культуры The analysis of the place and the role of the Web-culture as a component of the company’s intellectual capital were performed. The structure of the company’s Web-culture was refined. The competitive advantages of the Internet-active company were highlighted. The systematization of the main methods of company’s Internet activity was performed. A formal assessment according to the competitive advantages of the company, depending on the level of development of its Web-culture was developed. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Albania
1
Brazil
1
Canada
1
China
24
Croatia
1
Czechia
1
Ethiopia
1
France
2
Germany
49642
India
1
Ireland
53728552
Kyrgyzstan
1
Lithuania
1
Netherlands
8275
Philippines
-469784563
Poland
1
Russia
1
South Africa
1
South Korea
1
Spain
1
Ukraine
1736176394
United Kingdom
1481641402
United States
1736176400
Unknown Country
1610102164
Downloads
Armenia
1
Belgium
1
China
15
Czechia
1
Ethiopia
1
France
1
Germany
2
Ireland
1
Kyrgyzstan
2
Lithuania
1
Philippines
1
Poland
1
Russia
1
Ukraine
524289285
United Kingdom
1
United States
1736176401
Unknown Country
83
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko.pdf | 387.08 kB | Adobe PDF | -2034501496 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.