Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37403
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis |
Other Titles |
Методические основы анализа состояния экологическо-ориентированной потребительской готовности Методичні засади аналізу стану екологічно-орієнтованої споживчої готовності |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
екологічні товари экологические товары ecological goods екологічні інновації экологические инновации ecological innovations споживча готовність потребительская готовность consumer’s readiness просування інновацій продвижение инноваций promotion of innovation екологічний маркетинг экологический маркетинг ecological marketing сталий розвиток устойчивое развитие sustainable development |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37403 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Illiashenko S. M. Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis [Internet source] / S. M. Illiashenko // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2014. – № 2. |
Abstract |
Розроблено і апробовано методичний підхід до аналізу стану споживчої готовності
цільової аудиторії щодо екологічної продукції, а також розроблення на цій основі заходів
щодо стимулювання попиту і просування екологічної продукції на ринку. Отримані
результати поглиблюють методичні засади маркетингового обґрунтування і супроводу
проектів впровадження екологічних інновацій, що формує передумови переходу вітчизняної
економіки до випереджаючого екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку. Разработан и апробирован методический подход к анализу состояния потребительской готовности целевой аудитории относительно экологической продукции, а также разработки на этой основе мероприятий по стимулированию спроса и продвижение экологической продукции на рынке. Полученные результаты углубляют методические основы маркетингового обоснования и сопровождения проектов внедрения экологических инноваций, что формирует предпосылки перехода отечественной экономики к опережающему экологически-ориентированному инновационному развитию. The article deals with methodic approach to analyze the consumer’s readiness of the target audience concerning ecological production, and to produce actions to stimulate demand and to promote ecological production in the market. The received results deepen the methodic grounds of marketing objectivation and following of the ecological innovations projects introductionі. It forms preconditions to |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views
Canada
1
Czechia
2
France
3
Germany
1044123815
Ireland
35726200
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
7796
Russia
2
Ukraine
106169
United Kingdom
1190207063
United States
1044123821
Unknown Country
117280
Vietnam
177317
Downloads
China
9
France
1044123816
Germany
1044123817
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Russia
10
Ukraine
28038
United Kingdom
1
United States
1044123822
Unknown Country
14
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_ecologecological_ goods.pdf | 332.03 kB | Adobe PDF | -1162567766 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.