Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37430
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Animated classroom demonstration tools for physics classes as an innovation for improving education quality in remote schools of Kyrgyzstan
Other Titles Демонстраційні інструменти анімованих класів для уроків фізики як інновація для підвищення якості освіти у віддалених школах Киргизстану
Демонстрационные инструменты анимированных классов для уроков физики как инновация для повышения качества образовании в отдаленных школах Кыргызстана
Authors Revetria, R.
Omurbekov, S.A.
ORCID
Keywords анімація
анимация
proof animation
моделювання
моделирование
modelling
імітація
имитация
simulating
комп'ютерні науки
компьютерные науки
computer science
фізика
физика
physics
демонстративні інструменти
демонстративные инструменты
demonstrative tools
віддалені школи
отдаленные школы
remote schools
Киргизстан
Кыргызстан
Kyrgyzstan
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37430
Publisher Sumy State University
License
Citation Revetria R. Animated classroom demonstration tools for physics classes as an innovation for improving education quality in remote schools of Kyrgyzstan [Internet source] / R. Revetria, S. A. Omurbekov // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2014. – № 2.
Abstract Більшість віддалених шкіл Киргизстану не може забезпечити ефективних фізичних експериментів у зв'язку з відсутністю належних лабораторних приміщень. Графічне моделювання та імітація законів і понять фізики допоможе студентам глибоко зрозуміти фізику та поліпшити їх навички моделювання та імітації. У статті розглядається моделювання фізичних законів механіки, електрики та оптики. Це допоможе студентам аналізувати процеси, що відбуваються в ході виконання цих законів. Створення віртуальних лабораторій з фізики для віддалених шкіл у Киргизстані зможе забезпечити економічно ефективні методи навчання та дасть можливість студентам віддалених шкіл пізнати фізику
Большинство отдаленных школ в Кыргызстане не могут обеспечить проведение эффективных физических экспериментов в связи с отсутствием надлежащих лабораторных помещений. Графическое моделирование и имитация законов и понятий физики поможет студентам понять суть физики и улучшить их навыки моделирования и имитации. В статье рассматривается моделирование физических законов механики, электричества и оптики. Это поможет студентам анализировать процессы, происходящие в ходе выполнения этих законов. Создание виртуальных лабораторий по физике для удаленных школ в Кыргызстане сможет обеспечить экономически эффективные методы обучения и даст возможность для студентов отдаленных школ глубоко изучать физику.
Most remote schools in Kyrgyzstan can’t provide efficiently physics experiments due to lack of proper laboratory facilities. Graphically modelling and simulating Physics laws and concepts will help students understand profoundly physics and improve their modelling and simulating skills. In this current article is considered the modelling Physics laws of Mechanics, Electricity, and Optics. It will help students to analyse processes occurring during implementation of these laws. Creating virtual laboratories on Physics for remote schools in Kyrgyzstan will be able to provide economically cheap methods of teaching and it gives opportunity for remote school students to learn physics profoundly.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
1
China China
-1886227616
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
965054905
Greece Greece
138416
Iran Iran
1
Ireland Ireland
125758203
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
34604
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
192805
United Kingdom United Kingdom
31711
United States United States
-1890340233
Unknown Country Unknown Country
655467927
Vietnam Vietnam
138414

Downloads

China China
-1886227617
Colombia Colombia
1
Germany Germany
2
Ireland Ireland
23141954
Japan Japan
1
Luxembourg Luxembourg
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
692600397
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1882115001
Unknown Country Unknown Country
655467926
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
revetria_modelling.pdf 506.84 kB Adobe PDF 1897834966

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.