Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37731
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Репрезентація культурних стереотипів в українській рекламі |
Other Titles |
Representation of cultural stereotypes in ukrainian advertising |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
бренд brand креатив creative культурний стереотип культурный стереотип cultural stereotype реклама advertising репрезентація репрезентация representation |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37731 |
Publisher | Verlag Otto Sagner |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. Репрезентація культурних стереотипів в українській рекламі [Текст] / Я.В. Яненко // Діалог мов – діалог культур. Україна і світ. Збірник матеріалів Четвертої міжнародної наукової Інтернет-конференції з україністики. – Verlag Otto Sagner. – Munchen - Berlin – Leipzig - Washington, 2014. – С. 611–618. |
Abstract |
У статті розглядається репрезентація культурних стереотипів в українській рекламі. Особлива увага приділяється аналізу використання у рекламних повідомленнях патріотичних мотивів та елементів національного колориту. У результаті дослідження виявлено та охарактеризовано три групи культурних стереотипів, що репрезентуються сучасною українською рекламою й належать до традиційної української культури, радянської епохи та нового часу. В статье рассматривается репрезентация культурных стереотипов в рекламе. Особое внимание уделяется анализу использования в рекламных сообщениях патриотических мотивов и элементов национального колорита. В результате исследования выявлены и охарактеризованы три группы культурных стереотипов, которые репрезентуются современной украинской рекламой и относятся к традиционной украинской культуре, советской эпохе и новому времени. The article deals the representation of cultural stereotypes in Ukrainian advertising. Special attention is paid to the analysis of the use of promotional messages patriotic motives and elements of national coloring. The study revealed and described by three groups of cultural stereotypes representation modern Ukrainian advertising and belong to the traditional Ukrainian culture, the Soviet era and the new time. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
Bulgaria
216400
Canada
1372751784
France
548808789
Germany
1372751782
Greece
1
Ireland
1221843
Italy
1
Lithuania
2443688
Poland
6898257
Singapore
1372751785
Ukraine
2082714009
United Kingdom
56330066
United States
1189141574
Unknown Country
112521139
Downloads
Bulgaria
1
China
1
EU
2
France
1372751788
Germany
3
Italy
2
Japan
1
Lithuania
2443689
Poland
1
Romania
1
Russia
12
Singapore
1
Ukraine
-1445300491
United Kingdom
2
United States
1372751789
Unknown Country
70
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_konf_2014.pdf | 278.68 kB | Adobe PDF | 1302646872 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.