Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37734
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Феномен «контрманіпуляція» у сучасному інформаційному суспільстві |
Other Titles |
The phenomenon «kontrmanipulation» in modern information society Феномен «контрманипуляция» в современном информационном обществе |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
інформаційне суспільство информационное общество information society контрманіпуляція контрманипуляция kontrmanipulation мас-медіа масс-медиа media повідомлення сообщение message реклама advertising |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37734 |
Publisher | КНУ імені Тараса Шевченка |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Яненко, Я.В. Феномен «контрманіпуляція» у сучасному інформаційному суспільстві [Текст] / Я.В. Яненко // Наукові записки Інституту журналістики : науковий збірник / за ред. В.В. Різуна. – К. : КНУ імені Тараса Шевченка, 2013. – Вип. 53. – Жовтень–грудень. – С. 139–141. |
Abstract |
У статті розглянуті особливості споживання інформації індивідом у сучасному інформаційному суспільстві. Проаналізовано феномен «контрманіпуляція» як можливість індивіда обирати найбільш важливу інформацію та свідомо обмежувати власний інформаційний простір. Особливу увагу приділено розгляду впливу на сучасне суспільство реклами як найбільш розвиненої форми інформаційних повідомлень. В статье рассмотрены особенности потребления информации индивидом в современном информационном обществе. Проанализирован феномен «контрманипуляция» как возможность индивида выбирать наиболее важную информацию и сознательно ограничивать собственное информационное пространство. Особое внимание уделено рассмотрению влияния на современное общество рекламы как наиболее развитой формы информационных сообщений. The article deals with features of the individual consumption of the information in modern information society. The study of the phenomenon «kontrmanipulation» as an ability of the individual to choose the most important information and consciously restrict their own information field. The particular attention is paid to influence on modern society advertisement which is the most advanced form of information message. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

1

63524978

2

69520

1

225106

1

1

1

4966

1

4827467

2418700

127049955

4827466
Downloads

51151744

2

4

2

1

4

51151789

1

127049960

36
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_kontrmanipulation.pdf | 196.85 kB | Adobe PDF | 229353543 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.