Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37735
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Substantiation of the enterprise innovation development strategy and its aims |
Other Titles |
Обоснование стратегии инновационного развития предприятия и её целей Обґрунтування стратегії інноваційного розвитку підприємства та її цілей |
Authors |
Zakharkin, Oleksii Oleksandrovych
Zakharkina, Liudmyla Serhiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9317-252X http://orcid.org/0000-0003-1002-130X |
Keywords |
інноваційний розвиток підприємства инновационное развитие предприятия innovation development of the enterprise стратегія стратегия strategy стратегічний набір стратегический набор strategic set стратегічні цілі верхнього рівня стратегические цели верхнего уровня strategic aims of the highest level |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37735 |
Publisher | Інститут суспільної трансформації |
License | |
Citation | Zakharkin, О. Substantiation of the enterprise innovation development strategy and its aims [Текст] / O. Zakharkin, L. Zakharkina // Економічний часопис - XXI (Economic Annals-XXI). – 2014. – № 7-8. – С. 76-79. |
Abstract |
Досліджено основні проблеми формування та реалізації стратегічних цілей інноваційного розвитку промислового підприємства. Запропоновано використовувати поняття "стратегії інноваційного розвитку підприємства". Обґрунтовано, що стратегія інноваційного розвитку підприємства – це складний процес із прямими і зворотними зв’язками, що передбачає вибір та визначення стратегій нижчих рівнів – стратегічного набору. У рамках кожної стратегії сформовано набори цілей – від стратегічних цілей верхнього рівня до конкурентних, функціональних і ресурсних. Исследованы основные проблемы формирования и реализации стратегических целей инновационного развития промышленного предприятия. Предложено использовать понятие "стратегии инновационного развития предприятия". Обосновано, что стратегия инновационного развития предприятия – это сложный процесс с прямыми и обратными связями, который предусматривает выбор и определение стратегий низших уровней – стратегического набора. В рамках каждой стратегии сформированы наборы целей – от стратегических целей верхнего уровня до конкурентных, функциональных и ресурсных. Problem. Insufficient elaboration of the strategic approaches to the innovations planning constrains enterprises to implement short-term innovation targets, that are directed, mainly, at the partial improving of manufacturing, but it does not allow usage of its innovation potential. For the present, issues of theoretical and methodological supply of the strategic planning processes of innovation development at the enterprises are still unsolved. Solution of these problems will enable innovative and active enterprises to elaborate the strategy of innovation development more effectively and to correct it in time. Results. In the article, the problems of formation and implementation of the enterprise’s innovation development strategic aims are studied. It was proposed to use the concept "innovation development strategy of the enterprise" and to define it as a set of planning decisions at different levels relative to the balanced system of innovation development directions and distribution of investment resources in the data areas that are aimed at achieving the strategic goals from the top-level goals to competitive, functional and resource ones. It is proved that the strategy of the innovation enterprise development is a complex process with direct and inverse interconnections, including the choice and substantiation of the lower levels (strategic set). In the context of each strategy, the sets of aims, from the upper level aims till the compatible, functional and resource ones, are formed. Conclusion. The combinations of competitive strategies goals developed in accordance to each type of innovation development strategy allow making not one-stage, fragmented decisions, but to create a coherent strategic set of innovation development strategies for the enterprise. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Belarus
1
Canada
1
China
56
EU
2
France
16889320
Germany
-2022605913
Greece
1
Ireland
8444661
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
7131
Russia
4
Slovenia
1
South Africa
1
Sweden
1
Ukraine
1037245700
United Kingdom
133560451
United States
-1772893080
Unknown Country
-326795125
Vietnam
195154
Downloads
Belarus
2
China
-1316793982
Czechia
1
EU
1
France
4
Germany
-2022605914
Kazakhstan
2
Kyrgyzstan
1
Lithuania
1554103
Poland
292703204
Romania
2
Russia
19
Turkey
1
Ukraine
-1316793980
United Kingdom
133560450
United States
-1772893079
Unknown Country
-326795124
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zakharkin.pdf | 548.44 kB | Adobe PDF | -2033096992 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.