Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37748
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title PR-комунікації сучасних підприємств
Other Titles PR-коммуникации современных предприятий
PR-communication of modern companies
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords бренд
brand
просування
продвижение
promotion
PR-акція
PR-акция
PR-campaign
PR-комунікація
PR-коммуникация
PR-communication
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37748
Publisher КНУ імені Тараса Шевченка
License
Citation Яненко, Я.В. PR-комунікації сучасних підприємств [Текст] / Я.В. Яненко // Інформаційне суспільство : науковий журнал / голова редкол. В.В. Різун; голов. ред. В.Ф. Іванов; К.: Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, 2013. – Вип. 18. – С. 95–98.
Abstract У статті проілюстровано PR-комунікації сучасних підприємств з обґрунтуванням наявності в них таких складових, як міфологічність та віртуальність, які дозволяють впливати на цільову аудиторію незалежно від місця її знаходження. На основі аналізу різноманітних PR-акцій підприємств виявлено методи їх проведення, зокрема “PR-шоу”, “вірусний PR”, “подарунок для зірки” та інші. Особлива увага приділяється розгляду відмінностей PR-комунікацій українських підприємств у порівнянні з міжнародними корпораціями.
В статье проиллюстрированы PR-коммуникации современных предприятий с обоснованием наличия в них таких составляющих, как мифологичность и виртуальность, которые позволяют оказывать влияние на целевую аудиторию вне зависимости от ее местонахождения. На основании анализа различных PR-акций предприятий выявлены методы их проведения, в частности “PR-шоу”, “вирусный PR”, “подарок для звезды” и другие. Особое внимание уделяется рассмотрению отличий PR-коммуникаций украинских предприятий по сравнению с международными корпорациями.
The article illustrates the current PR-communications companies with a justification of the presence of these components as mythological and virtuality, which was found to influence the target audience, regardless of its location. Based on the analysis of different PR-stock companies revealed its methodology (“PR-show”, “virtual PR”, “gift for the stars” and others). Special attention is paid to the differences between PR-communications Ukrainian companies by international corporations.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
2
China China
546304228
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
3
Germany Germany
1110408954
Greece Greece
1
Ireland Ireland
16093554
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1158035
Russia Russia
5
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
473464760
United Kingdom United Kingdom
1503561540
United States United States
473464756
Unknown Country Unknown Country
-170178023
Vietnam Vietnam
333292

Downloads

Canada Canada
2
China China
3
France France
1704960276
Germany Germany
1503561541
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Norway Norway
2
Russia Russia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1110408953
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
473464758
Unknown Country Unknown Country
60
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_PR_2013.doc 74.5 kB Microsoft Word 497428305

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.