Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37748
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | PR-комунікації сучасних підприємств |
Other Titles |
PR-коммуникации современных предприятий PR-communication of modern companies |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
бренд brand просування продвижение promotion PR-акція PR-акция PR-campaign PR-комунікація PR-коммуникация PR-communication |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37748 |
Publisher | КНУ імені Тараса Шевченка |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. PR-комунікації сучасних підприємств [Текст] / Я.В. Яненко // Інформаційне суспільство : науковий журнал / голова редкол. В.В. Різун; голов. ред. В.Ф. Іванов; К.: Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, 2013. – Вип. 18. – С. 95–98. |
Abstract |
У статті проілюстровано PR-комунікації сучасних підприємств з обґрунтуванням наявності в них таких складових, як міфологічність та віртуальність, які дозволяють впливати на цільову аудиторію незалежно від місця її знаходження. На основі аналізу різноманітних PR-акцій підприємств виявлено методи їх проведення, зокрема “PR-шоу”, “вірусний PR”, “подарунок для зірки” та інші. Особлива увага приділяється розгляду відмінностей PR-комунікацій українських підприємств у порівнянні з міжнародними корпораціями. В статье проиллюстрированы PR-коммуникации современных предприятий с обоснованием наличия в них таких составляющих, как мифологичность и виртуальность, которые позволяют оказывать влияние на целевую аудиторию вне зависимости от ее местонахождения. На основании анализа различных PR-акций предприятий выявлены методы их проведения, в частности “PR-шоу”, “вирусный PR”, “подарок для звезды” и другие. Особое внимание уделяется рассмотрению отличий PR-коммуникаций украинских предприятий по сравнению с международными корпорациями. The article illustrates the current PR-communications companies with a justification of the presence of these components as mythological and virtuality, which was found to influence the target audience, regardless of its location. Based on the analysis of different PR-stock companies revealed its methodology (“PR-show”, “virtual PR”, “gift for the stars” and others). Special attention is paid to the differences between PR-communications Ukrainian companies by international corporations. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Belgium
1
Canada
2
China
546304228
Côte d’Ivoire
1
France
3
Germany
1110408954
Greece
1
Ireland
16093554
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1158035
Russia
5
Sweden
1
Ukraine
473464760
United Kingdom
1503561540
United States
473464756
Unknown Country
-170178023
Vietnam
333292
Downloads
Canada
2
China
3
France
1704960276
Germany
1503561541
Ireland
1
Italy
1
Norway
2
Russia
1
Sweden
1
Ukraine
1110408953
United Kingdom
1
United States
473464758
Unknown Country
60
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_PR_2013.doc | 74.5 kB | Microsoft Word | 497428305 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.