Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37801
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості трансляції цінностей в рекламі на українських телеканалах |
Other Titles |
Особенности трансляции ценностей в рекламе на украинских телеканалах Features of broadcast values in advertising in ukrainian tv channels |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
бренд brand реклама advertising телебачення телевидение television трансляція трансляция broadcast цінності ценности values |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37801 |
Publisher | Класичний приватний університет |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. Особливості трансляції цінностей в рекламі на українських телеканалах [Текст] / Я.В. Яненко // Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. – Запоріжжя, 2012. – №4 (12). – С. 202-205. |
Abstract |
У статті розглядається трансляція цінностей в телевізійній рекламі. На основі результатів контент-аналізу рекламних повідомлень, трансльованих на українських телеканалах (2010-2012 рр.), виявлено відмінності в цінностях, що домінують в рекламі українських та міжнародних брендів. Особлива увага приділяється аналізу цінностей, що транслюються в рекламних повідомленнях успішних українських брендів. В статье рассматривается трансляция ценностей в телевизионной рекламе. На основании результатов контент-анализа рекламных сообщений, транслируемых на украинских телеканалах (2010-2012 гг.), выявлены различия в ценностях, доминирующих в рекламе украинских и международных брендов. Особое внимание уделяется анализу ценностей, транслируемых в рекламных сообщениях успешных украинских брендов. The article deals with broadcast values in television advertising. Basing on the results of content analysis of advertisements broadcast on Ukrainian television channels (2010-2012), revealed differences in the values that dominate the advertising of Ukrainian and international brands. The particular attention is paid to the analysis of the values transmitted in the advertisements of successful brands Ukrainian. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Belarus
2
Belgium
1
Canada
1
China
1
Czechia
3
France
2
Germany
547943
Greece
19571
Indonesia
1
Ireland
273970
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
17013872
United Kingdom
5675092
United States
85909233
Unknown Country
126453571
Downloads
Belarus
1
Belgium
1
China
7
Czechia
4
France
9
Germany
85909233
India
1
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Poland
3
Russia
23
Singapore
1
South Africa
1
Ukraine
85909443
United Kingdom
1402469
United States
126453583
Unknown Country
126453656
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_values2012.pdf | 246.51 kB | Adobe PDF | 426128438 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.