Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37801
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості трансляції цінностей в рекламі на українських телеканалах
Other Titles Особенности трансляции ценностей в рекламе на украинских телеканалах
Features of broadcast values in advertising in ukrainian tv channels
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords бренд
brand
реклама
advertising
телебачення
телевидение
television
трансляція
трансляция
broadcast
цінності
ценности
values
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37801
Publisher Класичний приватний університет
License
Citation Яненко, Я.В. Особливості трансляції цінностей в рекламі на українських телеканалах [Текст] / Я.В. Яненко // Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. – Запоріжжя, 2012. – №4 (12). – С. 202-205.
Abstract У статті розглядається трансляція цінностей в телевізійній рекламі. На основі результатів контент-аналізу рекламних повідомлень, трансльованих на українських телеканалах (2010-2012 рр.), виявлено відмінності в цінностях, що домінують в рекламі українських та міжнародних брендів. Особлива увага приділяється аналізу цінностей, що транслюються в рекламних повідомленнях успішних українських брендів.
В статье рассматривается трансляция ценностей в телевизионной рекламе. На основании результатов контент-анализа рекламных сообщений, транслируемых на украинских телеканалах (2010-2012 гг.), выявлены различия в ценностях, доминирующих в рекламе украинских и международных брендов. Особое внимание уделяется анализу ценностей, транслируемых в рекламных сообщениях успешных украинских брендов.
The article deals with broadcast values in television advertising. Basing on the results of content analysis of advertisements broadcast on Ukrainian television channels (2010-2012), revealed differences in the values that dominate the advertising of Ukrainian and international brands. The particular attention is paid to the analysis of the values transmitted in the advertisements of successful brands Ukrainian.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Belarus Belarus
2
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1
Czechia Czechia
3
France France
2
Germany Germany
547943
Greece Greece
19571
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
273970
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
17013872
United Kingdom United Kingdom
5675092
United States United States
85909233
Unknown Country Unknown Country
126453571

Downloads

Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1
China China
7
Czechia Czechia
4
France France
9
Germany Germany
85909233
India India
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
3
Russia Russia
23
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
85909443
United Kingdom United Kingdom
1402469
United States United States
126453583
Unknown Country Unknown Country
126453656

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_values2012.pdf 246.51 kB Adobe PDF 426128438

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.