Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37919
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Гедонистические ценности в рекламе |
Other Titles |
Hedonic values in advertising Гедоністичні цінності у рекламі |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
гедонізм гедонизм hedonic реклама advertising розкіш роскошь luxury споживання потребление consumption цінності ценности values |
Type | Article |
Date of Issue | 2010 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37919 |
Publisher | Астропринт |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Яненко, Я.В. Гедоністичні цінності у рекламі [Текст] / Я.В. Яненко // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики : міжвузівський збірник наукових праць / ред. кол. В.П. Бех, В.І. Волович, В.І. Воронкова та ін.; гол. ред. О. Л. Скідін; відп. за вип. В. І. Подшивалкіна. – Одеса : Астропринт, 2010. – Вип. 46–47. – С. 74–79. |
Abstract |
У статті розглянуті основні ціннісні пріоритети, що використовуються в рекламних меседжах. Проаналізовано тенденції, що впливають на гедоністичну спрямованість сучасної реклами. Визначено причини пропаганди в рекламі споживацького способу життя. В статье рассмотрены основные ценностные приоритеты, используемые в рекламных месседжах. Проанализированы тенденции, влияющие на гедонистическую направленность современной рекламы. Определены причины пропаганды в рекламе потребительского образа жизни. The article describes the basic value priorities are used in advertising message across. Analyzed the trends affecting the hedonistic orientation of modern advertising. The causes of propaganda in advertising consumer lifestyles. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

1

1

1

1

63370106

1

1

264624

1

1

3290

1

3

1

9269263

4637923

48425747

377912962
Downloads

1

2

2

4

1

18537030

1

1

13

9269287

1

125971028

22

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_hedonic_values_advertising2010.pdf | 227.89 kB | Adobe PDF | 153777394 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.