Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38191
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Ценности, используемые в современной рекламе: здоровье, молодость, красота
Other Titles Цінності, що використовуються у сучасній рекламі: здоров'я, молодість, краса
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords реклама
реклама
advertising
цінності
ценности
values
Type Conference Papers
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38191
Publisher СОІППО
License
Citation Яненко, Я.В. Цінності, що використовуються у сучасній рекламі: здоров'я, молодість, краса [Текст] / Я.В. Яненко // Інноваційний розвиток суспільства за умов крос-культурних взаємодій. Збірник матеріалів наукової конференції. – У 2-х т. – Т. 1. – Суми : СОІППО, 2010. – С. 221–225.
Abstract У статті проаналізовано тенденції відбору та використання суспільних цінностей у сучасній рекламі. Досліджено досвід країн Європи, де на державному рівні розглядається проблема нав'язування рекламою суспільству жорстких стандартів краси. Визначено причини активного використання рекламодавцями цінностей здоров'я, молодості та краси.
В статье проанализированы тенденции отбора и использования общественных ценностей в современной рекламе. Исследован опыт стран Европы, где на государственном уровне рассматривается проблема навязывания рекламой обществу жестких стандартов красоты. Определены причины активного использования рекламодателями ценностей здоровья, молодости и красоты.
The article analyzes trends in use of public values in modern advertising. Investigated the experience of European countries, where the government considers the problem of imposing advertising society standards of beauty. Defined reasons for active use by advertisers values of health, youth and beauty.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
China China
710587082
France France
2
Germany Germany
920441
Ireland Ireland
72933
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
417466
Poland Poland
1
Russia Russia
13967991
Singapore Singapore
121999881
Ukraine Ukraine
40973473
United Kingdom United Kingdom
13967990
United States United States
1421174158
Unknown Country Unknown Country
-1929912401

Downloads

Belarus Belarus
3
China China
4
France France
2
Germany Germany
3
Ireland Ireland
72935
Kazakhstan Kazakhstan
1
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
417472
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
4
Russia Russia
920464
Ukraine Ukraine
121999915
United Kingdom United Kingdom
243999761
United States United States
-1929912401
Unknown Country Unknown Country
33

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_values2010.pdf 213.58 kB Adobe PDF -1562501803

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.