Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38191
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Ценности, используемые в современной рекламе: здоровье, молодость, красота |
Other Titles |
Цінності, що використовуються у сучасній рекламі: здоров'я, молодість, краса |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
реклама реклама advertising цінності ценности values |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2010 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38191 |
Publisher | СОІППО |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. Цінності, що використовуються у сучасній рекламі: здоров'я, молодість, краса [Текст] / Я.В. Яненко // Інноваційний розвиток суспільства за умов крос-культурних взаємодій. Збірник матеріалів наукової конференції. – У 2-х т. – Т. 1. – Суми : СОІППО, 2010. – С. 221–225. |
Abstract |
У статті проаналізовано тенденції відбору та використання суспільних цінностей у сучасній рекламі. Досліджено досвід країн Європи, де на державному рівні розглядається проблема нав'язування рекламою суспільству жорстких стандартів краси. Визначено причини активного використання рекламодавцями цінностей здоров'я, молодості та краси. В статье проанализированы тенденции отбора и использования общественных ценностей в современной рекламе. Исследован опыт стран Европы, где на государственном уровне рассматривается проблема навязывания рекламой обществу жестких стандартов красоты. Определены причины активного использования рекламодателями ценностей здоровья, молодости и красоты. The article analyzes trends in use of public values in modern advertising. Investigated the experience of European countries, where the government considers the problem of imposing advertising society standards of beauty. Defined reasons for active use by advertisers values of health, youth and beauty. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Belarus
1
Canada
1
China
710587082
France
2
Germany
920441
Ireland
72933
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
417466
Poland
1
Russia
13967991
Singapore
121999881
Ukraine
40973473
United Kingdom
13967990
United States
1421174158
Unknown Country
-1929912401
Downloads
Belarus
3
China
4
France
2
Germany
3
Ireland
72935
Kazakhstan
1
Kyrgyzstan
417472
Lithuania
1
Poland
4
Russia
920464
Ukraine
121999915
United Kingdom
243999761
United States
-1929912401
Unknown Country
33
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_values2010.pdf | 213.58 kB | Adobe PDF | -1562501803 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.