Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38378
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | System solution of evaluation of the brand management’s efficiency in the competitive environment: a methodology of benchmarking |
Other Titles |
Системне рішення оцінки ефективності бренд-менеджменту в конкурентному середовищі: методологія бенчмаркінгу Системное решение оценки эффективности бренд-менеджмента в конкурентной среде: методология бенчмаркинга |
Authors |
Kendiukhov, O.V.
|
ORCID | |
Keywords |
benchmarking brand management efficiency brand evaluation brand standard brand identification trademark бенчмаркінг ефективність бренд-менеджменту оцінка бренда еталон бренда ідентифікація бренда торгова марка бенчмаркинг эффективность бренд-менеджмента оценка бренда эталон бренда идентификация бренда торговая марка |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38378 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kendiukhov, O.V. System solution of evaluation of the brand management’s efficiency in the competitive environment: a methodology of benchmarking [Текст] / O.V. Kendiukhov // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - C. 39-46. |
Abstract |
У статті на основі узагальнення результатів досліджень провідних вчених у сфері бренд-
менеджменту доведено, що застосування бенчмаркінгу для оцінки ефективності бренд-
менеджменту є найбільш адекватною сучасним ринковим умовам системою оцінки. Внаслідок
цього в статті розроблено методику оцінки ефективності бренд-менеджменту на основі
бенчмаркінгу. Практичне використання системи критеріальних показників ефективності бренд-
менеджменту передбачає стратегічну орієнтацію підприємства на інтенсивний шлях розвитку
власних торговельних марок і досягнення високого рівня ефективності в динаміці, виявлення
резервів удосконалення використання потенціалу брендів. В статье на основе обобщения результатов исследований ведущих ученых в сфере брендового менеджмента доказано, что применение бенчмаркинга для оценки эффективности брендового менеджмента является наиболее адекватным современным рыночным условием системой оценки. Вследствие этого в статье разработана методика оценки эффективности брендового менеджмента на основе бенчмаркинга. Практическое использование системы критериальных показателей эффективности брендового менеджмента предусматривает стратегическую ориентацию предприятия на интенсивный путь развития собственных торговых марок и достижение высокого уровня эффективности в динамике, выявление резервов совершенствования использования потенциала брендов. The author states that application of benchmarking for evaluation of the brand management’s efficiency is the most adequate estimation system in modern market conditions. Method of evaluation of the brand management’s efficiency on the basis of benchmarking is developed in the article. The practical use of the criterion indexes system of the brand management’s efficiency foresees the strategic orientation of enterprise on the intensive way of own trademarks development and achievement of high efficiency level in a dynamics. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
1
China
-328600020
France
3
Germany
23277473
Hong Kong SAR China
1
Ireland
6274391
Japan
-333703225
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
76729
Philippines
8501
Russia
4
Singapore
1
Ukraine
-48026161
United Kingdom
103774601
United States
-667406451
Unknown Country
237650900
Vietnam
460366
Downloads
Australia
1
China
-48026164
Germany
2
Hong Kong SAR China
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Moldova
2
Philippines
1
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
-48026162
United Kingdom
1
United States
-1006212883
Unknown Country
23
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kendiukhov.pdf | 385.67 kB | Adobe PDF | -1102265173 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.