Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38378
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title System solution of evaluation of the brand management’s efficiency in the competitive environment: a methodology of benchmarking
Other Titles Системне рішення оцінки ефективності бренд-менеджменту в конкурентному середовищі: методологія бенчмаркінгу
Системное решение оценки эффективности бренд-менеджмента в конкурентной среде: методология бенчмаркинга
Authors Kendiukhov, O.V.
ORCID
Keywords benchmarking
brand management efficiency
brand evaluation
brand standard
brand identification
trademark
бенчмаркінг
ефективність бренд-менеджменту
оцінка бренда
еталон бренда
ідентифікація бренда
торгова марка
бенчмаркинг
эффективность бренд-менеджмента
оценка бренда
эталон бренда
идентификация бренда
торговая марка
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38378
Publisher Sumy State University
License
Citation Kendiukhov, O.V. System solution of evaluation of the brand management’s efficiency in the competitive environment: a methodology of benchmarking [Текст] / O.V. Kendiukhov // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - C. 39-46.
Abstract У статті на основі узагальнення результатів досліджень провідних вчених у сфері бренд- менеджменту доведено, що застосування бенчмаркінгу для оцінки ефективності бренд- менеджменту є найбільш адекватною сучасним ринковим умовам системою оцінки. Внаслідок цього в статті розроблено методику оцінки ефективності бренд-менеджменту на основі бенчмаркінгу. Практичне використання системи критеріальних показників ефективності бренд- менеджменту передбачає стратегічну орієнтацію підприємства на інтенсивний шлях розвитку власних торговельних марок і досягнення високого рівня ефективності в динаміці, виявлення резервів удосконалення використання потенціалу брендів.
В статье на основе обобщения результатов исследований ведущих ученых в сфере брендового менеджмента доказано, что применение бенчмаркинга для оценки эффективности брендового менеджмента является наиболее адекватным современным рыночным условием системой оценки. Вследствие этого в статье разработана методика оценки эффективности брендового менеджмента на основе бенчмаркинга. Практическое использование системы критериальных показателей эффективности брендового менеджмента предусматривает стратегическую ориентацию предприятия на интенсивный путь развития собственных торговых марок и достижение высокого уровня эффективности в динамике, выявление резервов совершенствования использования потенциала брендов.
The author states that application of benchmarking for evaluation of the brand management’s efficiency is the most adequate estimation system in modern market conditions. Method of evaluation of the brand management’s efficiency on the basis of benchmarking is developed in the article. The practical use of the criterion indexes system of the brand management’s efficiency foresees the strategic orientation of enterprise on the intensive way of own trademarks development and achievement of high efficiency level in a dynamics.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
-328600020
France France
3
Germany Germany
23277473
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
6274391
Japan Japan
-333703225
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
76729
Philippines Philippines
8501
Russia Russia
4
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
-48026161
United Kingdom United Kingdom
103774601
United States United States
-667406451
Unknown Country Unknown Country
237650900
Vietnam Vietnam
460366

Downloads

Australia Australia
1
China China
-48026164
Germany Germany
2
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
2
Philippines Philippines
1
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-48026162
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1006212883
Unknown Country Unknown Country
23
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kendiukhov.pdf 385.67 kB Adobe PDF -1102265173

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.