Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38386
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Gamification as a new trend in marketing |
Other Titles |
Геймификация как новый тренд в маркетинге Гейміфікація як новий тренд у маркетингу |
Authors |
Widawska-Stanisz, A.
|
ORCID | |
Keywords |
marketing gamification relations with customers relationship marketing management маркетинг гейміфікація відносини з клієнтами маркетинг відносин управління маркетинг геймификация отношения с клиентами маркетинг отношений управление |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38386 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Widawska-Stanisz, A. Gamification as a new trend in marketing [Текст] / A. Widawska-Stanisz // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - С. 57-64. |
Abstract |
У статті автор досліджує особливості гейміфікації як нового тренду в маркетингу та
наводить приклади його використання. Зазначається, що використання принципів гейміфікації в
компанії вимагає від маркетологів не лише належного планування і впровадження, а й творчості
та інноваційного підходу. Автором обґрунтовано, що гейміфікація є інструментом підвищення
конкурентоспроможності компанії. В статье автор исследует особенности геймификации как нового тренда в маркетинге и приводит примеры его использования. Указывается, что использование принципов геймификации в компании требует от маркетологов не только соответственного планирования и внедрения, но и творчества и инновационного подхода. Автором обосновано, что геймификация является инструментом повышения конкурентоспособности компании. The article deals with area and the examples to use gamification as a new trend in marketing. The using of gamification in company marketing actions require from marketers not only proper planning and introducing but a lot of creativity and innovation. It has been assumed that gamification can be a reply of a company to increase its competitiveness. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
60739
Austria
136680
Brazil
-40770455
Cambodia
1
Canada
44118
Chile
1
China
37921747
Colombia
61421
Czechia
85296536
Denmark
1
EU
1
Egypt
1
Finland
1
France
190217
Germany
190668467
Greece
149079
Hong Kong SAR China
58540
Hungary
1709000632
India
1129356102
Indonesia
1129356100
Iran
23898
Ireland
23318
Italy
422107392
Japan
208400011
Kenya
68382
Lithuania
149544
Malaysia
1709000629
Malta
-1915240924
Mexico
1
Netherlands
199719
New Zealand
1
Norway
1
Peru
1
Philippines
93406
Poland
118557
Portugal
35693593
Qatar
1
Russia
6
Serbia
1
Singapore
93280
Slovakia
1
South Africa
1
South Korea
1079266280
Spain
1347419
Sweden
85959
Switzerland
1
Taiwan
-325967858
Thailand
63990
Turkey
422107394
Ukraine
422107396
United Arab Emirates
79169
United Kingdom
189306
United States
512599423
Unknown Country
124
Vietnam
1671637983
Downloads
Australia
1
Austria
1
Belgium
158515
Brazil
2
Canada
3
China
35693591
Czechia
-978005688
Denmark
24829
Egypt
1486000704
Finland
1
France
-40770454
Georgia
1
Germany
422107395
Greece
1347413
Hong Kong SAR China
1
Hungary
1
India
144849
Indonesia
-325967866
Iran
-40770451
Ireland
5
Israel
1
Italy
1709000628
Japan
1671637982
Lithuania
216147
Macao SAR China
1
Malaysia
3
Mexico
1
Netherlands
114309
New Zealand
1
Philippines
1
Poland
1147243466
Portugal
52555
Russia
3
Serbia
1
Singapore
1
South Africa
512599425
South Korea
1030892407
Switzerland
1
Taiwan
167630
Thailand
-1022474675
Tunisia
2
Turkey
154655
Ukraine
422107397
United Arab Emirates
1
United Kingdom
136700
United States
1129356099
Unknown Country
-104157256
Vietnam
-325967865
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Widawska-Stanisz.pdf | 411.43 kB | Adobe PDF | -1858892118 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.