Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38386
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Gamification as a new trend in marketing |
Other Titles |
Геймификация как новый тренд в маркетинге Гейміфікація як новий тренд у маркетингу |
Authors |
Widawska-Stanisz, A.
|
ORCID | |
Keywords |
marketing gamification relations with customers relationship marketing management маркетинг гейміфікація відносини з клієнтами маркетинг відносин управління маркетинг геймификация отношения с клиентами маркетинг отношений управление |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38386 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Widawska-Stanisz, A. Gamification as a new trend in marketing [Текст] / A. Widawska-Stanisz // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - С. 57-64. |
Abstract |
У статті автор досліджує особливості гейміфікації як нового тренду в маркетингу та
наводить приклади його використання. Зазначається, що використання принципів гейміфікації в
компанії вимагає від маркетологів не лише належного планування і впровадження, а й творчості
та інноваційного підходу. Автором обґрунтовано, що гейміфікація є інструментом підвищення
конкурентоспроможності компанії. В статье автор исследует особенности геймификации как нового тренда в маркетинге и приводит примеры его использования. Указывается, что использование принципов геймификации в компании требует от маркетологов не только соответственного планирования и внедрения, но и творчества и инновационного подхода. Автором обосновано, что геймификация является инструментом повышения конкурентоспособности компании. The article deals with area and the examples to use gamification as a new trend in marketing. The using of gamification in company marketing actions require from marketers not only proper planning and introducing but a lot of creativity and innovation. It has been assumed that gamification can be a reply of a company to increase its competitiveness. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

60739

136680

-40770455

1

44118

1

37921747

61421

85296536

1

1

1

1

190217

190668467

149079

58540

1709000632

1129356102

1129356100

23898

23318

422107392

208400011

68382

149544

1709000629

-1915240924

1

199719

1

1

1

93406

118557

35693593

1

6

1

93280

1

1

1079266280

1347419

85959

1

-325967858

63990

422107394

422107396

79169

189306

512599423

-104157256

1671637983
Downloads

1

1

158515

2

3

35693591

-978005688

24829

1486000704

1

-40770454

1

422107395

1347413

1

1

144849

-325967866

-40770451

5

1

1709000628

1671637982

216147

1

3

1

114309

1

1

1147243466

52555

3

1

1

512599425

1030892407

1

167630

-1022474675

2

154655

422107397

1

136700

1129356099

-104157256

-325967865
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Widawska-Stanisz.pdf | 411.43 kB | Adobe PDF | -1858892118 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.