Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39002
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The competitive strategies of the automobile construction enterprises: european experience and ukrainian realities |
Other Titles |
Конкурентні стратегії автомобілебудівних підприємств: європейський досвід та українські реалії Конкурентные стратегии автомобилестроительных предприятий: европейський опыт и украинские реалии |
Authors |
Okhrimenko, O.O.
|
ORCID | |
Keywords |
automobile construction industry competition ompetitiveness strategy production and sales volumes the crisis risks strategic alliance attract innovative technology international markets автомобілебудування конкуренція конкурентоспроможність стратегія обсяг виробництва та продажу криза ризики стратегічні альянси інноваційні технології міжнародні ринки автомобилестроение конкуренция конкурентоспособность стратегия объем производства и реализации кризис риски стратегические альянсы инновационные технологии международные рынки |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39002 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Okhrimenko O.O. The competitive strategies of the automobile construction enterprises: european experience and ukrainian realities [Internet source] / O.O. Okhrimenko // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2015. – № 1. |
Abstract |
У статті проведено порівняльну оцінку стратегічних доктрин України та ЄС. На основі даних розвитку автомобілебудування простежено тенденції досягнення результатів, а також виявлено проблемні місця. Розкрито фактори, що здійснюють позитивний та негативний вплив на результати діяльності автомобілебудівних підприємств. Проаналізовані складові успіху автомобілебудівної промисловості країн ЄС. Розглянуто роль національних регуляторів у захисті та розвитку автомобілебудівників. Акцентовано увагу на недосконалих стратегічних цілях вітчизняного автомобілебудування. Надано пропозиції щодо поточних стратегій українських підприємств. Обґрунтовано доцільність створення стратегічних альянсів між українськими та європейськими автомобілебудівними підприємствами з метою залучення новітніх технологій та просування продукції на міжнародні ринки. В статье приводится сравнительная оценка стратегических доктрин Украины и ЕС. На основании данных развития автомобилестроения отслеживаются тенденции достижения результатов, а также выявляются проблемные места. Раскрыты факторы, оказывающие положительное и отрицательное влияние на результаты деятельности автомобилестроительных предприятий. Проанализированы составляющие успеха автомобилестроительной промышленности стран ЕС. Рассмотрена роль национальных регуляторов в защите и развитии автомобилестроителей. Акцентировано внимание на несовершенных стратегических целях отечественного автомобилестроения. Предоставлены предложения относительно текущих стратегий украинских предприятий. Обоснована целесообразность создания стратегических альянсов между украинскими и европейскими автомобилестроительными предприятиями с целью привлечения инновационных технологий и продвижения продукции на международные рынки. The article provides a comparative evaluation of the strategic doctrines of Ukraine and the EU. On the basis of the development of the automotive industry trends tracked achievement and identifies problem areas. Factors that have a positive and a negative impact on the performance of automobile construction companies have disclosed. Components of success automobile construction industry of the EU countries analyzed. The role of national regulators in the protection and development of car manufacturers is considered. The attention focuses on the imperfect strategic goals of the domestic automotive industry. Suggestions on current strategies of Ukrainian enterprises are provided. The expediency of creation strategic alliances between Ukrainian and European automotive companies in order to attract innovative technology and promotion of products on the international markets has substantiated. |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views
Canada
1
China
-580297062
France
84
Germany
61050
Greece
1
Hungary
2
Indonesia
1
Ireland
11620495
Italy
14448
Kenya
3613
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
3
Romania
689798
Russia
1
South Africa
1
Sweden
1
Ukraine
216105
United Kingdom
2014778294
United States
736262703
Unknown Country
88124
Vietnam
148072
Downloads
China
689260884
France
1
Germany
153431
Hungary
1
India
492971
Lithuania
1
Ukraine
1998380344
United Kingdom
28893
United States
736262702
Unknown Country
-2111381558
Vietnam
1
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Okhrimenko.pdf | 365.51 kB | Adobe PDF | 1313197672 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.