Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39004
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Entrepreneurial environmental management model of marketing in a political-administrative system of Ukraine |
Other Titles |
Антрепренерская модель управления экологическим маркетингом в современной политико-административной системе Украины Антрепренерська модель управління екологічного маркетингу в сучасній політико-адміністративній системі України |
Authors |
Sadchenko, O.V.
Nosachov, I.Yu. |
ORCID | |
Keywords |
entrepreneurial model of management environmental marketing administrative system consulting center business culture organizational and management system customer needs market антрепренерська модель управління екологічний маркетинг адміністративна система консалтинговий центр бізнес-культура організаційно-управлінська система потреби клієнта ринок антрепренерская модель управления экологический маркетинг административная система консалтинговый центр бизнес-культура организационно-управленческая система потребности клиента рынок |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39004 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Sadchenko O.V. Entrepreneurial environmental management model of marketing in a political-administrative system of Ukraine [Internet source] / O.V. Sadchenko, I.Yu. Nosachov // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2015. – № 1. |
Abstract |
Головна мета статті – розглянути пропозиції щодо впровадження антрепренерськой моделі управління природокористуванням, зокрема екологічним маркетингом, в сучасних політико-адміністративних системах. В умовах ускладнення соціальної структури суспільства, формування щільної мережі комунікацій, глобалізація культурного та економіко-екологічного простору нами пропонуються нові механізми взаємовідносин між державою і громадянським суспільством у сфері природокористування. Главная цель статьи – рассмотреть предложения по внедрению антрепренерской модели управления природопользованием, в частности экологическим маркетингом, в современных политико-административных системах. В условиях усложнения социальной структуры общества, формирования плотной сети коммуникаций, глобализация культурного и экономико-экологического пространства нами предлагаются новые механизмы взаимоотношений между государством и гражданским обществом в сфере природопользования. The article deals with proposals for entrepreneurial model of environmental management, in particular environmental marketing in modern political and administrative systems. In the context of the complexity of the social structure, forming a dense network of communications, globalization, cultural and economic-ecological space offers new mechanisms for the relationship between the state and civil society in environmental management. |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views

1

1

1

1

207589

3

8

1

1

1

1

62465

1

1

1

1

3

1

1

1

2151631

1078337

29084287

2151630

7560
Downloads

1

1242

7556

1

1

1

1

1

1

3

17765803

1

29084288

17

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sadchenko_Nosachev.pdf | 309.02 kB | Adobe PDF | 46858918 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.