Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39207
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Лексичні особливості економічних статей (на матеріалі англомовних газетних видань) |
Other Titles |
Лексические особенности экономических статей (на материале англоязычных газетных изданий) The lexical peculiarities of the economic articles (on the basis of English newspapers) |
Authors |
Baranova, Svitlana Volodymyrivna
Хаба, Н.В. Тур, В.К. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9425-9774 |
Keywords |
лексичні особливості економічні статті економічні терміни кліше скорочення lexical peculiarities economics articles economics terms clichés contractions лексические особенности экономические статьи экономические термины клише сокращения |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39207 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Баранова, С.В. Лексичні особливості економічних статей (на матеріалі англомовних газетних видань) [Текст] / С.В. Баранова, Н.В. Хаба, В.К. Тур // Філологічні трактати. - 2014. - Т.6, № 4. - С. 9-15. |
Abstract |
У статті аналізуються особливості ЗМІ як головного джерела впровадження в свідомість людей економічної лексики. Визначаються та інтерпретуються лексичні одиниці газетних статей. Виокремлюються групи термінів у даних текстах, досліджуються семантичні розряди лексики, описуються найбільш уживані кліше та абревіатури. Класифікуються функції вокабуляру газетних економічних статей. The peculiarities of the vocabulary in the mass media as the main source of implementing the economic lexis into the person’s consciousness are analysed. The lexical units of newspaper articles are also defined and interpreted. The groups of terms in such texts are distinguished, semantic types of lexis are investigated, the most widely used clichés and abbreviation are described. The functions of vocabulary in newspaper economic articles are classified. В данной статье анализируются особенности СМИ как главного источника внедрения в сознание людей экономической лексики. Определяются и интерпретируются лексические единицы газетных статей. Выделяются группы терминов в данных текстах, исследуются семантические разряды лексики, описываются наиболее употребительные клише и аббревиатуры. Классифицируются функции вокабуляра газетных экономических статей. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Canada
1
Czechia
1
France
-1078726212
Germany
5897936
Greece
1
Ireland
1347111918
Lithuania
1
Netherlands
2815
Poland
263492
Russia
2
Singapore
1
Ukraine
1188542688
United Kingdom
35124104
United States
-1078726210
Unknown Country
104493556
Downloads
Belarus
1
China
2
France
6
Germany
-1078726211
India
1
Indonesia
1
Lithuania
1
Russia
11
Ukraine
1188542689
United Kingdom
1
United States
534804556
Unknown Country
523984095
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Baranova_economics_articles.pdf | 346.12 kB | Adobe PDF | 1168605153 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.