Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39612
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Перетворення мешканця міста на просумента у процесі стратегічного планування розвитку міста |
Other Titles |
Преобразование жителя города в просумента в процессе стратегического планирования развития города Transformation of a city resident into prosumer in the process of the city development strategic planning |
Authors |
Карий, О.І.
|
ORCID | |
Keywords |
просумент розвиток міста стратегічний план залучення громадян мешканець міста развитие города стратегический план привлечения граждан prosumer city development strategic plan citizen participation city rezident |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39612 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Карий, О.І. Перетворення мешканця міста на просумента у процесі стратегічного планування розвитку міста [Текст] / О.І. Карий // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 32-44. |
Abstract |
У статті проаналізовані переваги та недоліки залучення мешканців до розроблення стратегічного плану розвитку міста, а також визначено бажаний рівень такого залучення та ідентифіковано нову роль, яку можуть відігравати мешканці міста у ході розроблення стратегічного плану. В процесі дослідження використовуються результати опитування працівників органів місцевого самоврядування всіх областей України, що було проведене за допомогою анкетування та фокус-груп. Результати опитувань та дискусій зіставлені із сучасними теоріями управління місцевим розвитком та маркетингу. В статье проанализированы преимущества и недостатки привлечения жителей к разработке стратегического плана развития города, а также определен желаемый уровень такого привлечения и идентифицировано новую роль, которую могут играть жители города при разработке стратегического плана. В процессе исследования используются результаты опроса работников органов местного самоуправления всех областей Украины, проведенного с помощью анкетирования и фокус-групп. Результаты опросов и дискуссий сопоставлены с современными теориями управления местным развитием и маркетинга. The aim of the article. The aim of the article is to select the optimal level of citizens participation in city development strategic planning and to suggest the role that citizens can play in the development of public services for them. The paper analyzes the advantages and disadvantages of citizens participation into the designing of a strategic plan for city development, as well as determines the desired level of such participation and identifies a new role that can be played by the inhabitants in the of process of the city development strategic plan creation. There were done the survey of employees of local self-governments from 107 cities of all Ukraine’s regions, conducted through questionnaires and focus groups. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
Czechia
2
France
2
Germany
3928
Ireland
17256
Italy
2
Japan
5225471
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Taiwan
1
Ukraine
504370
United Kingdom
252513
United States
16958860
Unknown Country
504369
Downloads
China
3
France
8724
Germany
2
Ireland
1
Japan
1
Lithuania
1
Singapore
1
Thailand
1
Ukraine
16958859
United Kingdom
1
United States
16958861
Unknown Country
126261
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Karyi_Prosument.pdf | 472.66 kB | Adobe PDF | 34052716 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.