Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39632
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методи прийняття рішень щодо аутсорсингу сервісів інформаційної системи підприємства |
Other Titles |
Методы принятия решений в области аутсорсинга сервисов информационной системы предприятия Decision-making methods in IT-outsourcing for enterprise information system |
Authors |
Полуектова, Н.Р.
Книшенко, Т.М. |
ORCID | |
Keywords |
інформаційні системи трансакційні витрати аутсорсинг лінійне програмування VIKOR информационные системы трансакционные издержки линейное программирование information systems transaction costs outsourcing linear programming |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39632 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Полуектова, Н.Р. Методи прийняття рішень щодо аутсорсингу сервісів інформаційної системи підприємства [Текст] / Н.Р. Полуектова, Т.М. Книшенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 178-186. |
Abstract |
У статті виконаний аналіз проблем аутсорсингу інформаційних сервісів та запропонована модель лінійного програмування для визначення ефективного розподілу витрат між власними та аутсорсинговими інформаційними сервісами. Одночасно пропонується використовувати методику обґрунтування вибору провайдерів IT-сервісів за допомогою експертного підходу VIKOR. В статье выполнен анализ проблем аутсорсинга информационных сервисов и предложена модель линейного программирования для определения эффективного распределения расходов между собственными и аутсорсинговыми информационными сервисами. Одновременно предлагается использовать методику обоснования выбора провайдеров IT-сервисов с помощью экспертного подхода VIKOR. The aim of the article. The development of management and information technology has led to the emergence of large and expensive corporate information systems. However, the methods for assessing impact of such systems on the individual campaigns financial performance or on general management results, has not yet been determined. So, new approaches to evaluating and improving the effectiveness of modern information systems should be developed. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
2
Germany
673914611
Ireland
129236
Italy
1
Japan
125631417
Lithuania
1
Netherlands
744
Romania
1
Singapore
1
Taiwan
1
Ukraine
72956664
United Kingdom
10154504
United States
462588721
Unknown Country
12
Downloads
China
2
France
2
Germany
673914610
Hong Kong SAR China
1
India
1
Lithuania
1
Russia
1
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
20281912
United Kingdom
1
United States
251262834
Unknown Country
3
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Poluektova_Knyshenko_Autsorsyng.pdf | 411.04 kB | Adobe PDF | 945459370 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.