Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39640
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Brand of country as a potential for sustainable development of Ukraine |
Other Titles |
Бренд країни як потенціал сталого розвитку України Бренд страны как потенциал устойчивого развития Украины |
Authors |
Studinska, G.Y.
|
ORCID | |
Keywords |
national brand brand of country sustainable development economical potential image of country національний бренд бренд країни збалансований розвиток економічний потенціал імідж країни национальный бренд бренд страны сбалансированное развитие экономический потенциал имидж страны |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39640 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Studinska, G.Y. Brand of country as a potential for sustainable development of Ukraine [Текст] / G.Y. Studinska // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 187-201. |
Abstract |
Пошук ефективного шляху подолання економічної кризи в Україні вимагає використання нетрадиційних підходів до вибору стратегії розвитку, механізму управління економічними процесами, інтеграції зовнішніх та внутрішніх джерел фінансування. Формування національного бренда країни є неординарним підходом у такій складній ситуації. Використання світового досвіду побудови національних брендів доводить ефективність такої стратегії. Підтримка європейською спільнотою процесу брендування країни надасть синергетичний ефект економічного зростання України. Поиск эффективного пути преодоления экономического кризиса в Украине требует использования нетрадиционных подходов к выбору стратегии развития, механизма управления экономическими процессами, интеграции внешних и внутренних источников финансирования. Формирование национального бренда страны является неординарным подходом в такой сложной ситуации. Использование мирового опыта построения национальных брендов доказывает эффективность такой стратегии. Поддержка европейским сообществом процесса брендирование страны предоставит синергетический эффект экономического роста Украины. The search of an effective solution of the economic crisis in Ukraine requires the use of innovative approaches to the choice of strategy development, economic management mechanism, integration of internal and external sources of funding. The formation of a national brand of the country is an extraordinary approach to this difficult situation. Using the experience of building national brands proves the effectiveness of this strategy. Support of the branding process by the European community will provide a synergistic effect of economic growth in Ukraine. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1

42

126870

397738

1

1

1

1

4837121

2420706

72029455

159647897

12002
Downloads

8

2

3

3

1

1

1

1

1

2

4

4837122

4288

56440457

8

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Studinska_BRAND OF COUNTRY.pdf | 626.01 kB | Adobe PDF | 61281903 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.