Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39640
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Brand of country as a potential for sustainable development of Ukraine
Other Titles Бренд країни як потенціал сталого розвитку України
Бренд страны как потенциал устойчивого развития Украины
Authors Studinska, G.Y.
ORCID
Keywords national brand
brand of country
sustainable development
economical potential
image of country
національний бренд
бренд країни
збалансований розвиток
економічний потенціал
імідж країни
национальный бренд
бренд страны
сбалансированное развитие
экономический потенциал
имидж страны
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39640
Publisher Sumy State University
License
Citation Studinska, G.Y. Brand of country as a potential for sustainable development of Ukraine [Текст] / G.Y. Studinska // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 187-201.
Abstract Пошук ефективного шляху подолання економічної кризи в Україні вимагає використання нетрадиційних підходів до вибору стратегії розвитку, механізму управління економічними процесами, інтеграції зовнішніх та внутрішніх джерел фінансування. Формування національного бренда країни є неординарним підходом у такій складній ситуації. Використання світового досвіду побудови національних брендів доводить ефективність такої стратегії. Підтримка європейською спільнотою процесу брендування країни надасть синергетичний ефект економічного зростання України.
Поиск эффективного пути преодоления экономического кризиса в Украине требует использования нетрадиционных подходов к выбору стратегии развития, механизма управления экономическими процессами, интеграции внешних и внутренних источников финансирования. Формирование национального бренда страны является неординарным подходом в такой сложной ситуации. Использование мирового опыта построения национальных брендов доказывает эффективность такой стратегии. Поддержка европейским сообществом процесса брендирование страны предоставит синергетический эффект экономического роста Украины.
The search of an effective solution of the economic crisis in Ukraine requires the use of innovative approaches to the choice of strategy development, economic management mechanism, integration of internal and external sources of funding. The formation of a national brand of the country is an extraordinary approach to this difficult situation. Using the experience of building national brands proves the effectiveness of this strategy. Support of the branding process by the European community will provide a synergistic effect of economic growth in Ukraine.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
Egypt Egypt
1
France France
42
Germany Germany
126870
Ireland Ireland
397738
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
4837121
United Kingdom United Kingdom
2420706
United States United States
72029455
Unknown Country Unknown Country
79823955
Vietnam Vietnam
12002

Downloads

China China
8
France France
2
Germany Germany
3
Iran Iran
3
Ireland Ireland
1
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
1
Pakistan Pakistan
1
Portugal Portugal
2
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
4837122
United Kingdom United Kingdom
4288
United States United States
56440457
Unknown Country Unknown Country
8
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Studinska_BRAND OF COUNTRY.pdf 626.01 kB Adobe PDF 61281903

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.