Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39646
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Управління формуванням та розвитком інноваційної культури підприємства |
Other Titles |
Управління формуванням та розвитком інноваційної культури підприємства Management of formation and development of enterprise’s innovative culture |
Authors |
Shypulina, Yuliia Serhiivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-8133-578X |
Keywords |
інноваційна культура підприємства формування та розвиток діагностика інноваційної культури елементи інноваційної культури оптимізація управління инновационная культура предприятия формирование и развитие диагностика инновационной культуры элементы инновационной культуры оптимизация управления enterprise’s innovative culture formation and development diagnostics of innovation culture innovative culture elements optimizing management |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39646 |
Publisher | Сумский государственный университет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Шипуліна, Ю.С. Управління формуванням та розвитком інноваційної культури підприємства [Текст] / Ю. С. Шипуліна // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 202-212. |
Abstract |
Розроблено формалізований підхід до управління процесом формування і розвитку інноваційної культури підприємства, конкретизовано зміст процедур управління. Розроблено та апробовано підхід до вибору управлінських дій залежно від стану складових підсистем та елементів інноваційної культури. Запропоновано та апробовано економіко-математичну модель для оптимізації структури інструментів і методів формування та розвитку інноваційної культури підприємства. Разработан формализованный подход к управлению процессом формирования и развития инновационной культуры предприятия, конкретизировано содержание процедур управления. Разработан и апробирован подход к выбору управленческих действий в зависимости от состояния составляющих подсистем и элементов инновационной культуры. Предложена и апробирована экономико-математическая модель для оптимизации структуры инструментов и методов формирования и развития инновационной культуры предприятия. The aim of the article. The aim of the article is the elaboration of theoretical and methodological bases of formation and development of enterprise’s innovative culture based on diagnostic of its condition. An innovative culture is viewed as a key element of innovative environment at the enterprise. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

2

16386205

41797

3

1

1

907

1

2

1

3846811

208389

11802138

475550
Downloads

1

145990

1

16386206

5438

1

1

1

1

2

1421197

1

16386205

33
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shypulina_Management of formation and development of enterprise’s innovative culture.pdf | 780.02 kB | Adobe PDF | 34345078 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.