Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39730
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Проектування системи управління якістю обслуговування на підприємствах ресторанного господарства |
Other Titles |
Проектирование системы управления качеством обслуживания на предприятиях ресторанного хозяйства Planning of Quality Management System for Service Personnel of Restaurant Industry Enterprises |
Authors |
Фролова, Л.В.
Дибок, В.В. |
ORCID | |
Keywords |
обслуговуючий персонал підприємство ресторанне господарство система управління якістю обслуживающий персонал предприятие ресторанное хозяйство система управления качеством service personnel enterprises quality manage ment system restaurant industry |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39730 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Фролова, Л.В. Проектування системи управління якістю обслуговування на підприємствах ресторанного господарства [Текст] / Л.В. Фролова, В.В. Дибок // Механізм регулювання економіки. - 2014. - № 3. - С. 63-71. |
Abstract |
Структурні зрушенні світової та вітчизняної економіки посилюють значення саме тих галузей,
які мають соціальне спрямування.
Відповідно до цих тенденцій підприємства ресторанного
господарства займають,
безумовно, визначні позиції серед підприємств соціальної
інфраструктури, а саме організації харчування та дозвілля
населення.
Адже постійний розвиток
цих підприємств та якості їх
послуг є свідченням зростання гідного рівня життя в країні. Сьогодні
підприємства ресторанного господарства все більше уваги приділяють відстеженню та аналізу
якості послуг. Сучасні інтеграційні процеси у світове економічне співтовариство також
зумовлюють
необхідність цілеспрямованих дій щодо взаємоузгодження та вдосконалення чинної
системи управління якістю обслуговування, вдосконалення внутрішньої нормативної
документації, яка б сприяла підвищенню якості праці обслуговуючого персоналу та
конкурентоспроможності вітчизняних підприємств харчування. Структурные сдвиги мировой и национальной экономики усиливают значение именно тех отраслей, которые имеют социальную направленность. В соответствии с этими тенденциями предприятия ресторанного хозяйства занимают, безусловно, выдающиеся позиции среди предприятий социальной инфраструктуры, а именно организации питания и досуга населения. Ведь постоянное развитие этих предприятий и качества их услуг является свидетельством роста достойного уровня жизни в стране. Сегодня предприятия ресторанного бизнеса всё больше внимания уделяют отслеживанию и анализу качества услуг. Современные интеграционные процессы в мировое экономическое сообщество также обуславливают необходимость целенаправленных действий по взаимоувязке и совершенствованию действующей системы управления качеством обслуживания, совершенствованию внутренней нормативной документации, которая бы способствовала повышению качества обслуживания и конкурентоспособности отечественных предприятий питания. The structural shifts in the world and domestic economy increase the significance of tho se branches that have a social direction. According to these tendencies the restaurant industry enterprises take up the distinguished positions among the enterprises of social infrastructure especially the organizations of catering and leisure activities. It is a constant development of these enterprises and quality of their service that is an evidence of improving a worth level of living in the country. Nowadays, the restaurant industry enterprises progressively concentrate on tracking and analysing the personnel service quality. The modern integration processes into the economic world community also justify the necessity of the focused actions concerning the mutual agreement and development of the current quality management system for the service personnel, improvement of internal normative documents that can drive the improvement of the labour quality of service personnel and increase of the competitive advantage of domestic catering establishments. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Argentina
1
Canada
1
France
5
Germany
10404
Ireland
229263
Japan
6
Lithuania
1
Singapore
133613810
Ukraine
58812150
United Kingdom
4666534
United States
1309304974
Unknown Country
1517720445
Downloads
China
1
EU
3
France
1309304979
Germany
66
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
7
Ukraine
1309304980
United Kingdom
1
United States
892474033
Unknown Country
1517720446
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Frolova_Dybok.pdf | 447.17 kB | Adobe PDF | 733837222 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.