Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40049
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Прецедентні імена як засіб атрактивності в англомовному рекламному дискурсі |
Authors |
Zaika, Inha Yuriivna
|
ORCID | |
Keywords |
прецедентні імена прецедентные имена precedent names лінгвокультурологія лингвокультурология cultural linguistics |
Type | Competitive_scientific_work |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40049 |
Publisher | СумДУ |
License | |
Citation | Заїка, І.Ю. Прецедентні імена як засіб атрактивності в англомовному рекламному дискурсі: Конкурсна наукова робота [Текст]/ І.Ю.Заїка. - Суми: СумДУ, 2015. - 37 с. |
Abstract |
Робота присвячена дослідженню прецедентних імен як засобу атрактивності в англомовному рекламному дискурсі. Матеріалом дослідження слугували різножанрові рекламні тексти, представлені в загальнонаціональних, регіональних та міських журналах. Мета дослідження полягає у лінгво-когнітивному аналізі змістовно-семантичних і функціональних властивостей прецедентних імен у текстах сучасної друкованої американської реклами. Робота приймала участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук із галузі «Романо-германські мови і літератури», де посіла друге місце. Работа посвящена исследованию прецедентных имен как средства атрактивности в англоязычном рекламном дискурсе. Материалом исследования послужили разножанровые рекламные тексты, представленные в общенациональных, региональных и городских журналах. Цель исследования заключается в лингво-когнитивном анализе содержательно-семантических и функциональных свойств прецедентных имен в текстах современной печатной американской рекламы. Работа принимала участие во II туре Всеукраинского конкурса студенческих научных работ по естественным, техническим и гуманитарным наукам в области «Романо-германские языки и литературы», где заняла второе место. The scientific work is devoted to the research of precedent names as means of attractiveness in the English advertising discourse. Research materials were advertising texts of different genres presented in national, regional and city magazines. The purpose of research is cognitive-linguistic and semantic analysis of content and functional properties of precedent names in modern printed texts of American advertising. The work participated in the second tour of student scientific works competition in natural, technical and humanitarian sciences in the field of "Romano-Germanic languages and literature", where took the second place. |
Appears in Collections: |
Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ІФСК) |
Views
Belarus
1
Canada
2
China
308362560
Czechia
2
Côte d’Ivoire
5098941
France
-2128288079
Germany
-1594034593
Greece
1
Hungary
4
India
1
Indonesia
1
Ireland
10197883
Italy
6
Japan
-360117514
Lithuania
1
Netherlands
10126
Romania
1
Russia
2
Singapore
-1161305990
Sweden
1
Switzerland
1
Turkey
1
Ukraine
1778031114
United Kingdom
-1516676569
United States
-758626164
Unknown Country
1972355165
Downloads
Austria
1
Belgium
256923909
China
3379
Czechia
331528
Côte d’Ivoire
1
EU
10
Estonia
15
Finland
128472080
France
-758626164
Georgia
5098934
Germany
1972355164
Hong Kong SAR China
1
Indonesia
1
Ireland
128472084
Italy
3
Japan
5
Jordan
6
Lithuania
331527
Luxembourg
5
Moldova
111575
Netherlands
953251606
Norway
3380
Poland
2128190
Romania
331532
Russia
128472076
Slovakia
1
Sweden
1
Ukraine
-2128288079
United Kingdom
953251605
United States
-1594034592
Unknown Country
111562
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Precedent names_Zaika.pdf | 575.41 kB | Adobe PDF | 48701346 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.