Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40049
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Прецедентні імена як засіб атрактивності в англомовному рекламному дискурсі |
Authors |
Zaika, Inha Yuriivna
|
ORCID | |
Keywords |
прецедентні імена прецедентные имена precedent names лінгвокультурологія лингвокультурология cultural linguistics |
Type | Competitive_scientific_work |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40049 |
Publisher | СумДУ |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Заїка, І.Ю. Прецедентні імена як засіб атрактивності в англомовному рекламному дискурсі: Конкурсна наукова робота [Текст]/ І.Ю.Заїка. - Суми: СумДУ, 2015. - 37 с. |
Abstract |
Робота присвячена дослідженню прецедентних імен як засобу атрактивності в англомовному рекламному дискурсі. Матеріалом дослідження слугували різножанрові рекламні тексти, представлені в загальнонаціональних, регіональних та міських журналах. Мета дослідження полягає у лінгво-когнітивному аналізі змістовно-семантичних і функціональних властивостей прецедентних імен у текстах сучасної друкованої американської реклами. Робота приймала участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук із галузі «Романо-германські мови і літератури», де посіла друге місце. Работа посвящена исследованию прецедентных имен как средства атрактивности в англоязычном рекламном дискурсе. Материалом исследования послужили разножанровые рекламные тексты, представленные в общенациональных, региональных и городских журналах. Цель исследования заключается в лингво-когнитивном анализе содержательно-семантических и функциональных свойств прецедентных имен в текстах современной печатной американской рекламы. Работа принимала участие во II туре Всеукраинского конкурса студенческих научных работ по естественным, техническим и гуманитарным наукам в области «Романо-германские языки и литературы», где заняла второе место. The scientific work is devoted to the research of precedent names as means of attractiveness in the English advertising discourse. Research materials were advertising texts of different genres presented in national, regional and city magazines. The purpose of research is cognitive-linguistic and semantic analysis of content and functional properties of precedent names in modern printed texts of American advertising. The work participated in the second tour of student scientific works competition in natural, technical and humanitarian sciences in the field of "Romano-Germanic languages and literature", where took the second place. |
Appears in Collections: |
Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ІФСК) |
Views

1

2

308362560

2

5098941

-2128288079

-1594034593

1

4

1

1

10197883

6

-360117514

1

10126

1

2

-1161305990

1

1

1

1778031114

-1516676569

-758626164

655417646
Downloads

1

256923909

3379

331528

1

10

15

128472080

-758626164

5098934

1972355164

1

1

128472084

3

5

6

331527

5

111575

953251606

3380

2128190

331532

128472076

1

1

-2128288079

953251605

-1594034592

655417648
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Precedent names_Zaika.pdf | 575.41 kB | Adobe PDF | 704007432 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.