Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40359
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Morphological representation of an implicative component in advertising (on English ad copy basis) |
Authors |
Yemelianova, Olena Valerianivna
Shcherbak, E.Yu. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3277-1227 |
Keywords |
імплікативний компонент импликативный компонент implicative component рекламний текст рекламный текст promotional text лексичні одиниці лексические единицы lexical units текст оголошень текст объявлений ad copy реципієнт реципиент recipient |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40359 |
Publisher | Видавництво Національного університету «Острозька академія» |
License | |
Citation | Yemelyanova, O.V. Morphological representation of an implicative component in advertising (on English ad copy basis) [Text] / O.V. Yemelyanova, E.Yu. Shcherbak // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія». – Вип. 53. – 2015. – С. 11-13. |
Abstract |
В статті розглядається імплікативний компонент в текстах реклами з точки зору його морфологічної представленості. З’ясовано, що ретельно обмірковане уживання прикметників і, особливо, ступенів порівняння, займенників, прислівників, іменників, дієслів використовується творцями рекламних текстів як дієвий засіб впливу на свідомість реципієнта. В статье рассматривается имплицитный компонент в текстах рекламы с точки зрения его морфологической представленности. Выяснено, что тщательно обдуманное использование прилагательных и, особенно, степеней сравнения, местоимений, наречий, существительных, глаголов используется создателями рекламных текстов в качестве действенного способа влияния на сознание реципиента. The article deals with the implicative component in ad texts from the point of view of its morphological representation. It was found out that a thoroughly considered usage of adjectives, degrees of comparison, in particular, pronouns, adverbs, nouns, verbs is done by ad text writers as an efficient method of influence on a recipient’s mind. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
3
Canada
1
China
604778361
France
528
Germany
3441748
Greece
1
Ireland
168654
Japan
1
Lithuania
1
Romania
1
Russia
2
Singapore
1
Sweden
1
Switzerland
1
Tanzania
1
Ukraine
196427902
United Kingdom
11861845
United States
-1168940110
Unknown Country
23715357
Vietnam
21863
Downloads
China
9
Ecuador
2
France
1
Germany
106200
Ireland
1
Israel
1
Japan
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Portugal
1
Russia
11
Saudi Arabia
1
Thailand
1
Ukraine
-1168940103
United Kingdom
6
United States
-1168940113
Unknown Country
13
Uzbekistan
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
yemelyanovacomponent .pdf | 176.18 kB | Adobe PDF | 1957193334 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.