Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41660
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovative process rational choice grounding in organization |
Other Titles |
Обґрунтування вибору раціональної структури інноваційного процесу в організації Обоснование выбора рациональной структуры инновационного процесса в организации |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
innovative process structure variant choice innovations marketing SRRCW innovative business innovative development potential innovative strategies інноваційний процес вибір варіанту структури маркетинг інновацій НДДКР інноваційний бізнес потенціал інноваційного розвитку інноваційні стратегії инновационный процесс выбор варианта структуры маркетинг инноваций НИОКР инновационный бизнес потенциал инновационного развития инновационные стратегии |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41660 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Illiashenko, S.M. Innovative process rational choice grounding in organization [Текст] / S.M. Illiashenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 2. - С. 11-20. |
Abstract |
The
generalized
scheme
of
innovative
activity
in organization,
characterizing
interconnections
between in
novative process types,
innovative business and innovative strategies, is investigated.
The
essence
of
SRRCW,
innovations
marketing
types
and
works on the innovative and life cycle stages of the new product, is confirmed. Author developed
table of
decisions
and
innovative
process
variants
choice
algorithm
block
-
scheme,
which
are reasonably
to
be implemented
in the concrete organization,
depending on state of
its innovative development potential subsystems constituents
and stage of the
innovative product rad
icalization.
The
received
results
form
base
to
choose
rational
variant
of
the
organization
innovative
process
and
its
innovative
strategy
in the concrete market conditions, allow to
provide mutually coordinated interconnection between SRRCW and innovations
marketing on the innovative process stages. Розроблена узагальнена схема інноваційної діяльності організації, що характеризує взаємозв’язки видів інноваційного процесу, інноваційного бізнесу та інноваційних стратегій. Уточнено сутність і зміст видів НДДКР та робіт маркетингу інновацій на етапах інноваційного й життєвого циклу нового продукту. Розроблено таблицю рішень та блок-схему алгоритму вибору варіантів інноваційного процесу, які доцільно реалізувати конкретній організації, залежно від стану складових підсистем її потенціалу інноваційного розвитку та ступеня радикалізації інноваційного продукту. Отримані результати в комплексі формують підґрунтя для вибору раціонального варіанту інноваційного процесу організації та її інноваційної стратегії в конкретних ринкових умовах, дозволяють забезпечити взаємоузгоджену взаємодію НДДКР і маркетингу інновацій на етапах інноваційного процесу. Разработана обобщенная схема инновационной деятельности организации, которая характеризует взаимосвязи видов инновационного процесса, инновационного бизнеса и инновационных стратегий. Уточнена сущность и содержание видов НИОКР и работ маркетинга инноваций на этапах инновационного и жизненного цикла нового продукта. Разработана таблица решений и блок-схема алгоритма выбора вариантов инновационного процесса, которые целесообразно реализовать конкретной организации, в зависимости от состояния составляющих подсистем ее потенциала инновационного развития и степени радикализации инновационного продукта. Полученные результаты в комплексе формируют предпосылки для выбора рационального варианта инновационного процесса организации и ее инновационной стратегии в конкретных рыночных условиях, позволяют обеспечить взаимосогласованное взаимодействие НИОКР и маркетинга инноваций на этапах инновационного процесса. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

168087521

2

472553092

3389

1

1

59555

1

1

1

1

5999821

2525829

472553096

-2045396065

3391
Downloads

1

2

107194408

472553091

1

1

472553095

1

5

2

17117651

1

472553097

7

3392
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_innovative.pdf | 475.72 kB | Adobe PDF | 1541974755 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.