Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41663
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реклама та дитяча аудиторія
Other Titles Реклама и детская аудитория
The advertising and children's audience
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Іванова, Т.Є.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords соціальна відповідальність реклами
дитяча рекламна аудиторія
реклама для дітей
рекламна кампанія для дітей
шокуюча реклама
социальная ответственность рекламы
детская рекламная аудитория
реклама для детей
рекламная кампания для детей
шокирующая реклама
social advertising responsibility
promotional children’s audience
children advertising
children advertising campaign
shocking advertising
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41663
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Тєлєтов, О.С. Реклама та дитяча аудиторія [Текст] / О.С. Тєлєтов, Т.Є. Іванова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 2. - С. 48-64.
Abstract У статті проаналізовано особливості світосприйняття дітьми, розкрито сутність поняття соціальної відповідальності суб'єктів діяльності сучасних комунікацій, досліджено вплив засобів масової інформації в цілому та телевізійної реклами зокрема на дитячу аудиторію. Запропоновані у статті теоретико-методичні розробки дадуть змогу нейтралізувати стихійно існуючу рекламу, що негативно впливає на маленьких громадян, та спонукати рекламодавців і рекламовиробників до створення рекламного продукту в інтересах дітей, батьків та суспільства загалом.
В статье проанализированы особенности мировосприятия детьми, раскрыта сущность понятия социальной ответственности субъектов деятельности современных коммуникаций, исследовано влияние средств массовой информации в целом и телевизионной рекламы в частности на детскую аудиторию. Предложенные в статье теоретико-методические разработки дают возможность в определённой степени нейтрализовать стихийно существующую и негативно воздействующую на маленьких граждан рекламу и побуждать рекламодателей и рекламопроизводителей к созданию рекламного продукта в интересах детей, родителей и общества в целом.
The aim of article. The article shows that today more and more citizens supply from advertising. Children's perception of the world is radically different from the adults’ perception. Modern advertising industry affects children's audience more and more. The aim of the article is to analyze the impact of advertising on children's audience with further proposals. The results of the analysis. Some social critics believe that advertising provides new information that helps to be more adaptive in society and to develop memory. Others think that advertising reduces mental activity, imposes ideals of beauty and effects family relationships. Modern advertising industry is increasingly effects children. It is profitable because it is easier to attract young audience who easy perceive new things, habits and tastes. Children audience hasn’t molded own lifestyle. Social activities of companies are not limited to charity. Advertising for children should not be difficult and confusing to children. Following the requirements of creation the socially responsible advertising can gain adherents not only among adults but also among children, who will become loyal to particular company and products which it produces over time. The algorithm for creating socially responsible advertising campaign for children is proposed. Authors proposed appropriate slogans for different applications. It is very difficult to predict the children’s reaction. Indifferent attitude to the creation of advertising can lead to destruction of children’s right values. Children get information from any source. Conclusions and directions of further researches should be conducted towards the need of social responsibility for creating advertising in general and advertising for particular child. Children more respond to images with audio accompaniment. Special attention should be paid to the creation of television advertising and advertisement.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
2
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
EU EU
1
France France
5
Germany Germany
6
Greece Greece
29811
Ireland Ireland
581873
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Japan Japan
2
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1701
Romania Romania
10202
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
-1432575396
United Kingdom United Kingdom
44976790
United States United States
-1419508268
Unknown Country Unknown Country
195726399

Downloads

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
4
Czechia Czechia
-2140729774
EU EU
1
Finland Finland
1446083141
France France
1163750
Germany Germany
6970787
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Italy Italy
737928759
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1903293
Moldova Moldova
6970749
Netherlands Netherlands
-2140729773
Norway Norway
1
Poland Poland
-1432575393
Romania Romania
1
Russia Russia
6970758
Turkey Turkey
14571971
Ukraine Ukraine
-1432575397
United Kingdom United Kingdom
6970781
United States United States
962988925
Unknown Country Unknown Country
1684210434

Files

File Size Format Downloads
Teletov_reklama.pdf 866.36 kB Adobe PDF 2025090320

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.