Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41664
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The methodic approach to the diagnostics of internal communications at the industrial enterprise |
Other Titles |
Формирование методического подхода к диагностике состояния внутренних коммуникаций промышленного предприятия Формування методичного підходу до діагностики стану внутрішніх комунікацій промислового підприємства |
Authors |
Saher, Liudmyla Yuriivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
internal communication diagnostics algorithm parameters diagnostics matrix внутрішні комунікації діагностика алгоритм показники матриця діагностики внутренние коммуникации диагностика алгоритм показатели матрица диагностики |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41664 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Saher, L.Y. The methodic approach to the diagnostics of internal communications at the industrial enterprise [Текст] / L.Y. Saher // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 2. - С. 65-75. |
Abstract |
The article presents the algorithm of diagnostics of internal communications condition, described
object, subject and tasks of diagnosis. Shown the formed classification of indicators evaluation
the effectiveness of internal communications in four areas (organizational, social-psychological, technical & technological, informational) and characteristic of individual indicators, which formed the basis of the proposed approach. Generated the matrix diagnostics the state of the internal communication processes
with the choices of managerial actions. У статті подано алгоритм здійснення діагностики стану внутрішніх комунікацій; описано об’єкт, предмет та завдання діагностики. Наведено сформовану класифікацію показників оцінювання ефективності внутрішніх комунікацій за чотирма напрямками (організаційний, соціально-психологічний, техніко-технологічний, інформаційний) та характеристику окремих показників, що лягли в основу запропонованого підходу. Сформовано матрицю діагностики стану внутрішніх комунікаційних процесів із варіантами вибору управлінських дій. В статье представлен алгоритм осуществления диагностики состояния внутренних коммуникаций; описаны объект, предмет и задачи диагностики. Приведены сформированная классификация показателей оценки эффективности внутренних коммуникаций по четырем направлениям (организационный, социально-психологический, технико-технологический, информационный) и характеристика отдельных показателей, которые легли в основу предложенного подхода. Сформирована матрица диагностики состояния внутренних коммуникационных процессов с вариантами выбора управленческих действий. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

2

1758335389

1

1

1

3

-2013008762

1

15819

1

839870

-778296517

2

1

256530

1

1

1

1

1

1078026446

563905666

-1556593036

-815010703

1
Downloads

1

-1556593037

1

3

1

1

6

1

1

1

1

1078026447

1

-778296516

131507872
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sager_diagnostica.pdf | 467.03 kB | Adobe PDF | -1125355216 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.