Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41668
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovation-marketing enterprise development of innovation market orientation: basic principles and modelling aspects |
Other Titles |
Инновационно-маркетинговое развитие предприятия инновационно-рыночной ориентации: базовые принципы и аспекты моделирования Інноваційно-маркетинговий розвиток підприємства інноваційно-ринкової орієнтації: базові принципи та аспекти моделювання |
Authors |
Dubnytsky, V.I.
Ovcharenko, O.V. |
ORCID | |
Keywords |
overall development of enterprise global economy innovation-marketing development modeling of development process innovation загальний розвиток підприємства глобальна економіка інноваційно-маркетинговий розвиток моделювання процесу розвитку інновація общее развитие предприятия глобальная экономика инновационно-маркетинговое развитие моделирование процесса развития инновация |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41668 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Dubnytsky, V.I. Innovation-marketing enterprise development of innovation market orientation: basic principles and modelling aspects [Текст] / V.I. Dubnytsky, O.V. Ovcharenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 2. - C. 97-107. |
Abstract |
The study examines actual problems of the issue – the improvement of management of innovation-marketing enterprise development (IMD) of innovation-market orientation on the basis of principles
system formation of innovative marketing development in the global economy. The prerequisites for the
nonlinear nature of the process of enterprise development are identified, the characteristic of cases within the framework of the need for innovation-marketing development of the enterprise is formulated.
The basic principles of IMD enterprise are systematized and the scheme of interconnections of system development
management is substantiated. У досліджені розглянуті питання актуальної проблеми – удосконалення управління інноваційно-маркетинговим розвитком (ІМР) підприємства інноваційно-ринкової орієнтації на засадах формування системи принципів інноваційно-маркетингового розвитку в умовах глобальної економіки. Виявлені передумови нелінійного характеру перебігу процесу розвитку підприємства, сформульована характеристика випадків у межах необхідності інноваційно-маркетингового розвитку підприємства. Систематизовані базові принципи ІМР підприємства та обґрунтована схема взаємозв’язків системи управління розвитком. В исследовании рассмотрены вопросы актуальной проблемы – усовершенствование управления инновационно-маркетинговым развитием (ИМР) предприятия инновационно-рыночной ориентации на основе формирования системы принципов инновационно-маркетингового развития в условиях глобальной экономики. Выявлены предпосылки нелинейного характера течения процесса развития предприятия, сформулирована характеристика случаев в рамках необходимости инновационно-маркетингового развития предприятия. Систематизированы базовые принципы ИМР предприятия и обоснована схема взаимосвязей системы управления развитием. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
7
Czechia
1
France
2
Germany
4
Greece
2253
Iran
1
Ireland
25907
Italy
1
Japan
2
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
416829
United Kingdom
250467
United States
4510057
Unknown Country
416828
Vietnam
2255
Downloads
China
21
Germany
2
Iran
2
Japan
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Philippines
1
Russia
13
Ukraine
1166374
United Kingdom
1
United States
3395496
Unknown Country
6
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dubnytsky_innovative.pdf | 410.07 kB | Adobe PDF | 4561920 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.