Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41797
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особенности противодействия скрытой рекламе наркотических средств |
Other Titles |
Тhe particularities of counteraction of hidden advertising of narcotic drugs |
Authors |
Burbyka, Mykhailo Mykhailovych
Kulish, Anatolii Mykolaiovych Rieznik, Oleh Mykolaiovych Solonar, Anastasiia Viktorivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0226-8660 http://orcid.org/0000-0003-4569-8863 |
Keywords |
противодействие сounteraction наркотические средства narcotic drugs реклама advertising скрытая реклама hidden advertising социальная реклама social advertising |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41797 |
Publisher | Байкальский государственный университет экономики и права |
License | |
Citation | Бурбыка, М.М. Особенности противодействия скрытой рекламе наркотических средств [Текст] / М.М. Бурбыка, А.Н. Кулиш, О.Н. Резник, А.В. Солонарь // Криминологический журнал Байкальского государственного университета экономики и права. — 2015. — Т. 9, № 2. — С. 334–342. |
Abstract |
В статье рассмотрены основные проблемы противодействия скрытой рекламе наркотических средств на Украине. Дан анализ законодательной базы, которая регламентирует скрытую рекламу, в частности закона Украины «О рекламе». Определены особенности проявления скрытой рекламы. Приведены виды манипулирования при помощи такой рекламы. Рассмотрение дефиниции понятия скрытой рекламы позволило сделать вывод об отсутствии законодательного регулирования вопросов, связанных со скрытой рекламой наркотических средств на одежде, упаковке продуктов питания, т.е. рекламой, которая исходит не из телепрограмм, радиопередач, публикаций. Пристальное внимание уделено сферам проявления скрытой рекламы наркотиков. Подробно проанализированы особенности скрытой рекламной деятельности на телевидении, радио, в сети Интернет и др. The article studies main challenges of hidden advertising of narcotic drugs counteraction in Ukraine. The article provides with analysis of legislation on hidden advertising, in particular the Law of Ukraine «On Advertising». Aspects of hidden advertising manifestation are defined. Hidden advertising manipulation is described. Analysis of hidden advertising definition led to conclusion that there no legislative regulation on issues related to hidden advertising of narcotic drugs on clothing, foods (i.e. apart from TV and radio programs, publications). The author pays special attention to manifestation of hidden advertising of drugs. hidden advertising on television, radio, the Internet etc. is thoroughly analyzed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
Argentina
1
Belarus
25799588
Canada
1
China
3
Czechia
2
Finland
1
France
1
Germany
80066
Greece
1
Ireland
347859
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
3
Poland
2
Russia
10
Ukraine
7310570
United Kingdom
3439930
United States
228753610
Unknown Country
7310567
Downloads
Armenia
1
Belarus
1
China
2998204
France
1
Germany
24824
India
1
Ireland
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Russia
14
Thailand
1
Ukraine
25799588
United Kingdom
11017
United States
228753609
Unknown Country
25
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Burbyka_Kulish_Reznik_Solonar_Тhe_particularities_of_counteraction_of_hidden_advertising_of_narcotic_drugs.pdf | 696.85 kB | Adobe PDF | 257587289 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.