Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41797
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особенности противодействия скрытой рекламе наркотических средств
Other Titles Тhe particularities of counteraction of hidden advertising of narcotic drugs
Authors Burbyka, Mykhailo Mykhailovych
Kulish, Anatolii Mykolaiovych  
Rieznik, Oleh Mykolaiovych  
Solonar, Anastasiia Viktorivna
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0226-8660
http://orcid.org/0000-0003-4569-8863
Keywords противодействие
сounteraction
наркотические средства
narcotic drugs
реклама
advertising
скрытая реклама
hidden advertising
социальная реклама
social advertising
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41797
Publisher Байкальский государственный университет экономики и права
License
Citation Бурбыка, М.М. Особенности противодействия скрытой рекламе наркотических средств [Текст] / М.М. Бурбыка, А.Н. Кулиш, О.Н. Резник, А.В. Солонарь // Криминологический журнал Байкальского государственного университета экономики и права. — 2015. — Т. 9, № 2. — С. 334–342.
Abstract В статье рассмотрены основные проблемы противодействия скрытой рекламе наркотических средств на Украине. Дан анализ законодательной базы, которая регламентирует скрытую рекламу, в частности закона Украины «О рекламе». Определены особенности проявления скрытой рекламы. Приведены виды манипулирования при помощи такой рекламы. Рассмотрение дефиниции понятия скрытой рекламы позволило сделать вывод об отсутствии законодательного регулирования вопросов, связанных со скрытой рекламой наркотических средств на одежде, упаковке продуктов питания, т.е. рекламой, которая исходит не из телепрограмм, радиопередач, публикаций. Пристальное внимание уделено сферам проявления скрытой рекламы наркотиков. Подробно проанализированы особенности скрытой рекламной деятельности на телевидении, радио, в сети Интернет и др.
The article studies main challenges of hidden advertising of narcotic drugs counteraction in Ukraine. The article provides with analysis of legislation on hidden advertising, in particular the Law of Ukraine «On Advertising». Aspects of hidden advertising manifestation are defined. Hidden advertising manipulation is described. Analysis of hidden advertising definition led to conclusion that there no legislative regulation on issues related to hidden advertising of narcotic drugs on clothing, foods (i.e. apart from TV and radio programs, publications). The author pays special attention to manifestation of hidden advertising of drugs. hidden advertising on television, radio, the Internet etc. is thoroughly analyzed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІП)

Views

Argentina Argentina
1
Belarus Belarus
25799588
Canada Canada
1
China China
3
Czechia Czechia
2
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
80066
Greece Greece
1
Ireland Ireland
347859
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3
Poland Poland
2
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
7310570
United Kingdom United Kingdom
3439930
United States United States
228753610
Unknown Country Unknown Country
7310567

Downloads

Armenia Armenia
1
Belarus Belarus
1
China China
2998204
France France
1
Germany Germany
24824
India India
1
Ireland Ireland
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
14
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
25799588
United Kingdom United Kingdom
11017
United States United States
228753609
Unknown Country Unknown Country
25

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.