Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42311
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The use of internet-technologies for scientific and educational service advance (experience of SSU) |
Other Titles |
Применение интернет-технологий для продвижения научно-образовательных услуг (опыт СумГУ) Застосування інтернет-технологій для просування науково-освітніх послуг (досвід СумДУ) |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
![]() Shypulina, Yuliia Serhiivna ![]() Illiashenko, Nataliia Serhiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 http://orcid.org/0000-0002-8133-578X |
Keywords |
інтернет-маркетинг интернет-маркетинг internet-marketing маркетинг освіти маркетинг образования marketing of education науково-освітні послуги научно-образовательные услуги scientific and educational service advance |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42311 |
Publisher | Publishing House Science and Innovation Center, Ltd. |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Illiashenko, S.M. The use of internet-technologies for scientific and educational service advance (experience of SSU) / S.M. Illiashenko, Y.S. Shypulina, N.S. Illiashenko // A new role of marketing and communication technologies in business and society: local and global aspects : collective monograph / edited by: Y.S. Larina and O.O. Romanenko. USA, St. Louis, Missouri : Publishing House Science and Innovation Center, Ltd., 2015. P. 353-362. |
Abstract |
Викладено досвід Сумського державного університету у застосуванні інтернет-технологій для просування науково-освітніх послуг на вітчизняному і світовому ринках. Зокрема: розкрито роль інтернет-культури як мотиваційного механізму активізації діяльності і підвищення конкурентоспроможності ВНЗ у інтернет-просторі; розкрито роль сайту ВНЗ як інструменту формування його іміджу; висвітлено можливість використання сайту наукового журналу для просування наукових послуг на національний і зарубіжні ринки; розкрито роль соціальних мереж у просуванні науково-освітніх послуг ВНЗ і забезпеченні комунікації з цільовими аудиторіями. Изложен опыт Сумского государственного университета в применении интернет-технологий для продвижения научно-образовательных услуг на отечественном и мировом рынках. В частности: раскрыта роль интернет-культуры как мотивационного механизма активизации деятельности и повышения конкурентоспособности ВУЗ в интернет-пространстве; раскрыта роль сайта ВУЗ как инструмента формирования его имиджа; освещена возможность использования сайта научного журнала для продвижения научных услуг на национальный и зарубежные рынки; раскрыта роль социальных сетей в продвижении научно-образовательных услуг ВУЗ и обеспечении его коммуникации с целевыми аудиториями. Is presented the experience of Sumy state university in the application of Internet-technologies for the advance of scientifically-educational services on the national and world markets. In particular: is opened the role of Internet-culture as the motivational mechanism of the invigoration of the activities and increase in the competitive ability university in the Internet-space; is opened the role of site university as the tool of the formation of its image; the possibility of using the site of scientific journal for the advance of scientific services for the national and foreign markets is illuminated; is opened the role of social networks in the advance of scientifically-educational services university and the guarantee of its communication with the purposeful audiences. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

2

286986242

3

3

27577

336052

2

354960355

1

2

4

286986245

1

1

1

1

5848165

2929090

1512046237

892258919
Downloads

1

709920710

1800592

672085

1

286986246

1

1

1

1

1048254

1

1

6

1

1

17541994

1

1512046239

-1557861067
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_market_didg_edu.pdf | 615.89 kB | Adobe PDF | 972155070 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.